Unitest på SDU vs AU

,

Hejsa!

Jeg søgte kvote 2 på SDU og AU i år, men kom desværre ikke ind. Havde et fagsnit på 9.8 og unitest-score på 50 (50 på AU og 46.66 på SDU - ved ikke hvorfor de ikke er ens).

Jeg tog min unitest på SDU, og synes virkelig den var svær. Var slet ikke forberedt på at der også ville komme spørgsmål om kemi, fx reaktionsskemaer osv.

Næste år vil jeg tage unitesten igen, og i den anledning er jeg i tvivl om unitesten er den samme hvis man tar den på hhv. SDU eller AU? Er den lettere det ene sted frem for det andet sted?

Hey,
Testen har selvfølgelig samme sværhedsgrad begge steder. De 95 svar du har aflagt i unitesten er beregnet relativt til andre ansøgeres svar, og du har dermed fået 2 forskellige samlede scorer, da folk i år nok åbenbart har klaret sig mindre godt i Aarhus sammenlignet med Odense. Det er nok en kryptisk udregning, da ikke alle har fået en højere score, men mange har. Dette er dog nok blot et særtilfælde for i år. Din unitest bliver altså vurderet seperat fra uni til uni. Håber det giver mening,
VH. Dan

Hej, jeg var til unitest på AU og der var der ikke noget med reaktionsskemaer i kemi. Så tror ikke det var den samme.

1 Synes om

Det lyder sært. Jeg fik også 2 forskellige scorer. Hvordan mon mig og vedkommende overhovedet kan få en ny score så? Det er vel kun muligt, hvis det er samme test, men jeg synes også det er svært at gøre sig klog på. Kom du ind et af stederne? :slight_smile: