uniTEST resultat SDU vs AU

Hej.
Jeg fik mit uniTEST resultat hos Aarhus i dag. Ifølge Odense lå min score på ca. 46, men i Aarhus står der 50. Er der andre, der har oplevet lignende, hvor deres score enten er blevet lavere/højere som min? Det er jo en afgørende forskel.
VH. Dan

Nei. Fikk 59.33 ifølge SDU og 59 ifølge Aarhus. Jeg vil tro de beregner summen basert på andre kriterier

1 Synes om

samme her jeg fik 57.33 hos SDU men 57 hos AU

2 Synes om

hmm, tror måske ik de bruger decimaler, men har derfor i jeres tilfælde rundet ned? idk

Jeg har også fået forskellige scorer

Hvad endte dine scorer på hos hhv. AU og SDU?

46,67 på SDU og 50 på AU

damn vi har nærmest fået samme scorer. Fik 46 og 50.

Ved du om det plejer at være sådan? Synes hele tiden de har sagt at scoren bare bliver direkte overført, men måske tager jeg fejl. Læste nogen skrive på en Facebookgruppe, at det kan have noget at gøre med antal ansøgere, men om det er antagelser eller noget de har fået bekræftet af universiteterne ved jeg ikke.

Jeg er ikke sikker, men jeg har læst mig til, at ens score “bare” er beregnet ift. hvordan andre ansøgere har klaret sig. Dvs. AU og SDU giver dig hver en score ud fra, hvordan du har besvaret prøven ift. andre ansøgere, der har ansøgt det pågældende sted. Det betyder nok derfor, at folk, der tog testen hos SDU gennemsnitligt har klaret sig bedre end dem hos AU, da vores score er blevet højere hos sidstnævnte. Tænker vel altid det har været sådan, men er ikke helt sikker dog.

Hvad endte dit fagsnit egentlig på, hvis jeg må spørge:)?

Det endte på 10,9, så for mit vedkommende tænker jeg også det er ret afgørende, at scoren er 50 og ikke 46,67. Hvad med dit?

hold da op, hvor et flot snit. Mit endte bare på 10.2. Tror jeg ligger lige på grænsen. -og ja du har ret. Der er ret stor forskel på de 2 scorer.

1 Synes om

Jo tak, håber det er nok. Vi må håbe på det bedste for os begge

3 Synes om

yo @Konrad_Behrendt , hvad blev dit rene kvote 1 snit så?