Hey, jeg har hørt nogle fra andre studier har fået garanteret optag fra unitesten hos SDU, og vil høre om det også gælder for medicin hvis man score en høj score? Noget med at hvis man er blandt de 20 bedste så får man garanteret plads og behøver ikke til mmi?
Har indtil videre kun læst det for jura, men tror det gælder alle uddannelser. Hvis man har omkring 61 eller opefter eller lignende, så behøver man ikke gå videre til MMI - man er garanteret en plads.
Det er ikke gældende for medicin, nej
Nej. Dette er ikke korrekt
Altså for jura gælder det? Men medicin og alle uddannelser ved jeg ikke. Tænkte bare det ville gælde for medicin også, hvis det jo gælder for jura. Det er populære studier begge, men ved ikke
er det også for jura du har hørt om?
Ja det var for jura jeg hørte det om men det kan være det også gjalt for medicin tænkte jeg
Det gælder ikke alle uddannelser. Man kan se om det er sådan på de enkelte uddannelser på sdu side. Jeg ved at det gælder jura og ha(jur) og farmaci.
Det gælder ikke medicin
Det er så ikke korrekt. Der er flere hvor du skal til interview. F.eks jura og ha(jur). På de uddannelser får dem med de allerbedste resultater til unitestet at vide at deres resultater er så gode at de ikke behøver at deltage i et interview.
Det passer ikke for jeg fik 79,3 og skulle videre til MMI (men afmeldte MMI)
Vi taler generelt ikke medicin. For på medicin er vi enige er skal alle til en ekstra prøve.
Ja det er generelt og ikke kun for medicin vi talte om, men for medicin skulle man ha 53 ca i år for at gå videre