Hey,
Nogen der har styr på om hvert spørgsmål vægter ligeligt eller om de sværere spørgsmål “giver flere point”?
Som jeg kan forstå, giver hvert spørgsmål ikke point, men det er derimod en særlig udregning af hvor meget bedre man har klaret det end gennemsnittet, som så omregnes til point derfra.
Det vil altså sige at man betragtes som gennemsnitlig hvis man har fået 80% af alle rigtige, hvis gennemsnittet også har det. Man skal derfor score meget højere end 80%.
Det samme gælder selvfølgelig omvendt - hvis gennemsnittet kun har 20% rigtigt, så er dette udgangspunktet.
Ud over dette, så er der nogle af kategorierne som vægter mere end andre - hvilke ved jeg ikke. Alt dette gør det svært at gennemskue, hvad man skal vægte i sin forberedelse af testen.
Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl.
Er bevidst omkring pointsystemet, men det var mere ift. om et rigtigt svar vægtes højere i et svært spørgsmål end i et let spørgsmål ift. ens endelige resultat. Har dog snakket med SDU i dag, og de siger, at hvert spørgsmål vægtes ligeligt. Så der er altså ikke emner eller enkelte spørgsmål, der tæller mere end andet. Der er derfor lige vægt mellem de 95 spørgsmål.