Værktøj til opslag af blodprøver og referenceintervaller!

Hej studmed.dk!

Det er meget længe siden, at jeg skrev herinde på forummet. Det var primært i forbindelse med min motiverede ansøgning til KU i 2010/2011. Nu skriver vi 2021 og jeg er færdiguddannet læge! Yaay!

Foruden at være blevet læge, har jeg også fået skrabet nogle kompetencer indenfor programmering sammen! Da jeg blev færdig sommeren 2020 havde jeg nogle måneder, hvor jeg ikke havde et arbejde, så jeg besluttede mig for at lave et værktøj til medicinstuderende (primært kandidatdelen) og læger.
Jeg tænkte derfor, at jeg vil dele det med folk herinde, som måske kan have glæde af siden jeg har bygget!

Siden er www.blod.dk

Formålet med blod.dk er at give læger, medicinstuderende, sundhedspersonale, forskere og interesserede lægmænd muligheden for at slå referenceværdier for prøver op på en hurtig og nem måde. For hver prøve finder man både informationer om indikationer, fortolkning af svarene og ydermere referenceintervaller for forskellige grupper, såsom gravide, mænd og kvinder i forskellige aldersgrupper, samt børn og unge.

Der er for nuværende 132 forskellige prøver med kombineret 582 forskellige referenceintervaller fordelt over 21 kategorier og 5 typer. Er der nogen I synes mangler?

Derudover vil jeg meget gerne have respons på siden og ellers bare bede jer promovere siden til jeres medstuderende eller kollegaer.

Siden er udelukkende bygget af mig selv og er et hobbyprojekt. Der er derfor ingen finansielle interesser i det.

Håber I kan bruge det til noget!

2 Synes om

Hej,
Jeg synes det er en mega fed side! Det er dejligt at se, at andre tager initiativ til sådan et projekt, så det fortjener du ros for. Jeg kommer helt sikkert til at bruge siden :blush:

Jeg kan godt lide, at aldersintervallerne går op til 200 år - så er man da sikker på, at ingen glemmes :joy:

Kh

1 Synes om