Hej
Jeg står i den situation, at jeg blev optaget på en betinget stand-by plads på SDU, hvilket skyldes at jeg mangler Mat-a. Jeg står dog i den kritiske/pressede situation, at jeg kun fik 0,1 over adgangskvotienten til stand-by på 10,1, hvilket gør mig nødsaget til at få minimum 7 og 10 i eksamenskarakter. På nuværende tidspunkt er jeg tilmeldt et 2-måneders mat B-A kursus, men er i tvivl om det er det klogeste i forhold til at tage 3-måneders kursus med henblik på at få de tilstrækkelige karakterer.
Nogle der har erfaringer med disse kurser og længdens betydning?
Vh.
Min erfaring er, jo kortere og mere intensivt jo bedre. Jeg startede med at supplere Mat A som et aften kursus over et halvt år, men måtte erkende at det ikke fungerede for mig, så jeg sagde mit fuldtidsjob op og tog et lyn kursus i stedet. Absolut bedste beslutning jeg har taget. Når det er så kort og man har så mange timer Matematik hver dag, så sætter det sig virkeligt og man husker det på en helt anden måde end man er vant til. For mit vedkommende havde jeg matematik på hjernen stort set 24/7, hvilket var helt perfekt til anledningen. Men det er også forskelligt hvordan man er som person selvfølgelig, men det er kun 2 måneders hård matematik læsning, så det kan man sagtens klare!
Jeg krydser fingre for dig!
Tusind tak for svaret!
Det var også det jeg havde tænkt, og kan godt forestille mig man vil gå og tænke meget på matematik😅 Men godt at høre, at det godt kan betale sig med de korte intensive kurser👍
Og tænker det betaler sig i længden til trods for, at man har det på hjernen konstant et par måneder 
Vh.
Hej Jacob
Jeg tog også B-A på 2 måneder. Jeg tog det dog samme tid som jeg tog fysik. At tage det på 2 måneder var virkelig fedt! Man kunne fokusere i de to måneder, da man godt kunne holde gejsten oppe i de 2 måneder.
Gør meget ud af dine afleveringer og fokuser 100% på faget. Så skal det nok lykkes! Jeg havde også betinget optag. P.S min lærer var rigtig klog, og sagde at den karakter du fik på B niveau, så kan du godt regne som udgangspunkt med samme eller en lavere.
Hvilket egentligt var meget korrekt. Man kan selvfølgelig nok altid hæve, det kræver jo bare stort fokus. Desuden tag faget fysisk, det er det bedste.
Held og lykke!
Hej @Sofie1715
Fedt at høre, at du har gode erfaringer med 2 mdr. kursus, og at det kan lade sig gøre. Og ja, fysisk kursus er helt klar værd at foretrække. Tusind tak for de gode råd 
1 Synes om