Hejsa
Til jer som i forbindelse med valgfag på 5. Semester enten har været i klinik i Danmark eller udlandet, hvornår begyndte i processen? Og hvordan forløb processen fra start til slut?
Jeg har hørt, at man skal være ret tidlig ude, hvis man gerne vil i klinik og ikke nøjes med et random fag på 5 ects - som næsten start 3. Semester
Jeg går nemlig på 2. Semester nu, men er så småt begyndt at overveje mulighederne
Hvis du gerne vil til udlandet, så kan du søge med IMCC Exchange.
Du kan ansøge om IMCC Exchange til november 2025, hvor man så har mulighed for at tage afsted april2026-marts2027.
Så vidt jeg kan regne mig frem til, så vil du egentligt have valgfaget i februar 2026. Men her vælger flere som har været lidt for sent ude, at tage Folkesundhed i valgfagsperioden i stedet for, og så for eksempel at tage valgfagets klinik i sommerferien , eller i starten af 6. semester (så man praktisk talt bare bytter om på de to fag). Det kan man sagtens.
Ellers har Exchange vidst nogle restpladser, du kan søge nu og så komme afsted i den "rigtige valgfagsperiode. "
Har hørt om rigtig mange som har været mega glade for deres exchange!!
Min egen klinik planlagde jeg i Danmark, og her spurgte jeg en afdeling godt et år før jeg skulle i klinik, om jeg kunne komme i klinik hos dem. Det sagde de ja til. Så fandt jeg en AU vejleder ca et halvt år før klinikken. Lavede forhåndsgodkendelse med kontaktpersonen på afdelingen, fik AU vejlederen til at skrive under. Fik det godtkendt, og så tog jeg i klinik :-))))
Hej. Jeg var i klinik på Randers Regionshospital. Jeg skrev til en helt masse afdelinger og fik pladsen. Man skal være ude i god tid, og det er en god ide at begynde at skrive til folk i starten af semesteret, men at man skal være ude et helt år på forhånd er noget i overkanten, hvis du “bare” vil blive i Danmark. Kender også nogle, der tog til udlandet og planlagde det selv. De gik vist i gang i slutningen af 4. semester, men ved ikke lige, hvad proceduren bag det var🙂