Hej alle:-)
Jeg synes, det er ret svært at finde ud af, hvordan jeg bedst kan afgrænse pensum. Hvis jeg nu fokuserer på holdtime-opgaverne og bliver helt skarp på dem (fx laver dem til ANKI-kort og terper), tror I så, det er nok til at være godt stillet til eksamen, hvis man efterfølgende laver gamle eksamenssæt?
Jeg går ikke på SDU, men jeg vil sige at en ret optimal måde at afgrænse pensum på er at se på læringsmålene for dine fag, se efter hvilke tendenser der er i eksamensopgaverne og generelt holde det sammen med pensum. Det kan være problematisk at lave det hele til Anki-kort, medmindre du ikke har noget imod at sidde med anki dagen lang. Det du skal sørge for er at du kan anvende den viden, som du tilegner dig. Hvis du udelukkende bruger Anki-kort til alene at huske ting, så kan det blive svært at være “godt” stillet til eksamen. Men det ved jeg ikke om du gør, men jeg synes bare man skal være obs på det. Jeg tror man er godt på vej, hvis man kan opgaverne i eksamenssættene og i holdtimerne. Jeg tror jeg har brug for mere information om hvad du sigter efter, hvis jeg skal komme med noget mere konkret.