Vedr. ansøgningsfristen til kandidaten!

Jeg skal være færdig med bacheloren til sommer, men pga corona og det faktum at jeg ikke fik information om ansøgningsfristen til kandidat uddannelsen smuttede fristen for mig.

Fristen for at søge ind på kandidaten er den 2 marts (med påbegyndelse 1 september) og det gælder alle landets universiteter.

Men landet har jo været i en særlig situation og jeg har som så mange andre været forhindret i at være fysisk tilstede på universitetet. Den manglende kommunikation gjorde at jeg opdagede ansøgningsfristen for sent.

Da jeg heller ikke modtog mails om at nu er det tid til at søge ind kontaktede studienævnet så den i slutningen af marts (det var da underligt jeg ikke havde hørt fra dem der står for kandidatuddannelsen tænkte jeg) og fik retur at jeg skulle skynde mig at skrive til studieservice for at søge dispensation.

Dette gjorde jeg den 29 marts men har endnu ikke modtaget svar.

Jeg søger om dispensation samme sted som jeg har taget bachelordelen da jeg ved at man har et retskrav om at blive optaget på kandidatdelen det sted man har taget bachelor.

Jeg kan forstå at det er ude af hænderne på studienævnet for medicin og at sagen nu ligger hos universitetets optagelse. Min dispensationsansøgning skulle jeg nemlig sende til studieservice.

Jeg har naturligvis forsøgt at forklare mig - at det har at vi har haft en pandemi har gået udover kommunikationen. Ja der har jo ikke været nogen fysisk kommunikation overhovedet.

Såvidt jeg kan forstå kan man også søge ind efter sommerferien og begynde den 2 februar 2022. Men jeg syntes et halvt år kan være lang tid at vente.

Er der andre der har ligende erfaringer med dispensation fra ansøgningsfristen (jeg er jo klar over at pandemien har skabt nogle helt andre vilkår)!

Mvh