Vedr. turnus uddannelsen

Jeg har lige et spørgsmål vedr. turnusuddannelsen.
Kan man godt vendte med at tage turnus uddannelsen, her tænker jeg på 1-2 år. Og så i mellem tiden arbejde som reservelæge på skadestuen.
Eller er det en god ide at tage turnus uddannelsen, og så der efter arbejde på skadestuen som reservelæge inden man begynder på sin speciallægeuddannelsen.

Rasmus

turnus er at betragte som en del af uddannelsen eller en forlængelse heraf. Man skal tage turnus senest 2 år efter du er cand.med jvf. jrm’s indlæg i tråden “Afskaf turnus, hvad skal vi med den?”

Med andre ord - der vil ikke være logik i andet end at få overstået det turnus fis…

jeg vil da sige at det er en god ide at tage turnus. jeg vil da sige at man kan lære meget. både om kirurgisk afdeling og medicin afdeling.
hvad mener du om turnus.
rasmus

Jeg forstår ikke dit spørgsmål!!

Nej det forstår jeg sku godt. jeg prøver lige igen.
Personligt syndes jeg at det er godt med turnus. Da jeg vil tro at man lære meget ved det.
Men jeg kan forstå at der er mange her inde der ikke kan lide turnus.
Mit spørgsmål er så, hvorfor kan i ikke lide turnus.
håber du kan forstå det nu.
hilsen rasmus

  1. Når man er turnuslæge arbejder man supermeget i skadestuen.
  2. Man kan risikere at komme til Frederikshavn, Dronninglund, Thisted, Nakskov i sin turnus. Langt de fleste får dog i pendlerafstand fra hvor de ønsker.
  3. Man SKAL tage sin turnus for at komme videre i systemet som speciallæge.

ergo, for at blive læge kan man risikere at blive sendt 1½ år på lars tyndskidsmark, men chancer er dog forholdsvis lille.

tak for det. nu forstår jeg meget bedre.
du siger at man kan komme til frederikshavn.
Jeg bor selv i frederikshavn. Det tror jeg nu ikke for de spare helt vildt helt er oppe i landet. HeHe
Ok det kan jeg godt se at det ville være noget lort at blive sendt fra København til Frederikshavn. Men jeg vil sku gerne den anden vej. :lol:
Rasmus

ganske ligesom ret mange andre medicinstuderende - det er derfor det er så sat**** svært at komme til KBH i turnus :frowning:

-Hauge

Det er da en sandhed med modifikationer…
ja, hvis du er på en orthopædkirurgisk. afd.
nej, hvis du er på kar kir, gas kir, etc…

Ja, hvis man læser i Odense eller Århus…

http://www.studmed.dk/viewtopic.php?p=4215#4215