Vil de se mig som ikke-studieegnet?

Hej alle!

Som så mange andre, har jeg en kæmpe drøm om en dag at skulle læse medicin. Jeg blev student sidste år med et snit på 10,4 - dvs. ikke højt nok til at komme ind på medicin nogen som helst steder. I stedet kom jeg ind på odontologi-studiet, hvor 1. og 2. semester stort set er identisk med medicin-studiet. Jeg havde egentlig ikke regnet med, at jeg ville blive så hårdt ramt af en afvisning fra medicin-studiet - men det gjorde jeg altså. Jeg var trist og demotiveret på hele første semester, over mit “nederlag”, hvilket gjorde at jeg ikke kunne tage mig sammen og læse pensum. Samtidig var jeg igang med at tage kørekort, så mit fokus er ikke rigtigt på 1. semester. Det ender så med, at jeg (selvfølgelig) dumper første eksamen. Og det er helt forståeligt! Det er en nem eksamen, HVIS man har fulgt med i undervisningen og læst på pensum - men det havde jeg altså ikke.

Jeg søger ind på medicin på KU via kvote 2, og mit spørgsmål er: vil KU se mig som ikke-studieegnet? Det er jo samme eksamen man har på medicin-studiet, så hvis jeg ikke har kunnet klare første eksamen - hvordan skal jeg så klare medicin-studiet? Og hvad hvis jeg så dumper min reeksamen også? Jeg har selvfølgelig læst op på pensum denne gang, men intet er jo sikkert?

Det ér virkelig medicin jeg brænder for, og jeg bliver ved med at søge ind, lige meget hvor lang tid det tager, at få en plads på studiet.

:slight_smile:

Jeg kan fuldt ud forstå din bekymring, men svaret er selvfølgelig “nej da!”.
Der er rigtig mange der dumper på medicinstudiet - det kan ikke undgåes. Nogle dumper sågar flere eksaminer igennem deres studietid.

Kæmp dig igennem det kvote-2-system, så du kan komme ind på dit drømmestudium :slight_smile: