Hej med jer alle kommende studmed’ere og studmed’ere.
Jeg har lige afsluttet min gymnasielle eksamen, og jeg søgte egentlig ikke ind på noget i år, da jeg tvivlede på, at jeg ikke ville have en chance for at komme ind på medicin (min antagelse var korrekt).
Jeg har altid villet læse medicin. Mange vil gerne grundet prestigen, og hvad ved jeg. Men jeg har været en del af miljøet - nok omtrent halvdelen af mit liv. Så jeg ved, hvordan det er rundt omkring. Dermed ikke sagt, at jeg kender til arbejdsmiljøet, men jeg har da et indtryk af, hvordan sygehusvæsenet er.
Når det så er sagt, så har jeg alle de gange, jeg har været i praktik fået mulighed for at være på hospitalet. Men det er sølle skolepraktik. I 9. var jeg der til at følge en bioanalytiker. I 2.g en læge fra den neurologiske afdeling herfra.
At jeg havde et dårligt år her i 3.g, som gjorde mit snit faldt drastisk er sikkert noget af jer, mange vil sige er et dårligt argument - omend det er sandt. Nu knokler jeg med suppleringsfag. Men jeg har tænkt, om jeg også ville have en chance for at søge ind på kvote 2 på KU?
Jeg har desværre ingen som sådan faglige erfaringer, eller udenlandsk jobs og ej heller penge til at gå på Rønde højskole, da jeg lige er flyttet og lever “med nød og næppe” for at få det hele til at fungere, nu hvor jeg stadig ikke kan få mig et job og har søgt i snart eller mere end 2 måneder.
Mit spørgsmål er så, om det at en 19-årig, nyudklækket student uden relevant erfaring sender KU en kvote 2 ansøgning, ville betragtes som stupid og arrogance? Jeg har endda overvejet at søge ind på nanoscience for at prøve det af og evt. bruge dette, men jeg vil heller ikke spilde et år (da jeg som sagt supplerer) på et studium, hvis jeg alligevel ikke kan bruge det til særlig meget. Når det så er sagt, så virker nanoscience spændende og jeg kunne jo prøve det af for oplevelsensskyld. Men jeg brænder nu helt og aldeles for medicin.
Det er virkelig min drøm … (hvor klicheagtigt det end må lyde…)
Mvh.
Kulka.