Hejsa
Jeg har de sidste 3 år søgt ind på medicin, og det har altid været min drøm at læse medicin.
Jeg har søgt ind alle steder og jeg arbejdede frivilligt på Køge Sygehus på akut-afdelingen, men jeg fik af vide af AAU , at det ikke talte, da jeg skulle hjælpe folk i seng og i bad osv. og det er også helt fair. Det gjorde bare, at jeg lidt mistede motivationen for at komme ind på AAU, derfor er jeg i år gået all in på Unitest og KU’s kvote 2 prøve.
Jeg har nu fået afslag på KU’s prøve og kan se at jeg kun har forbedret mig med et point siden sidste år, til trods for at jeg har brugt flere timer hver dag siden december, på øge min læse hastighed, samt forbedre mig på de andre kategorier.
Jeg har et snit på 9,1 og jeg går nu og overvejer at hæve mit fagsnit. Jeg synes bare det virker svært at hæve det, fordi jeg ligger sådan lidt middel i det hele.
Mine karakterer er:
Dansk: 10/10
Engelsk: 10/7
Matematik: 7/7
Kemi: 10/10
Fysik: 10
Biologi 12/10
Jeg havde svært ved bare at få 7/7 i matematik, så tror ikke jeg kan hæve det, så derfor overvejer jeg at forsøge med de andre fag, men synes føler bare at selvom at jeg så hæver de fag, så skal jeg stadig forbedre mig på de prøver og chancen for at jeg kan hæve snittet nok er også lille, når nu mat trækker så meget ned…
Jeg vil gøre alt for at komme ind!
Så mit spørgsmål er. Mon jeg kan finde en person, som kan hjælpe mig med at forbedre mig på de prøver? selvfølgelig mod betaling!
Jeg føler bare ikke at jeg kan få tempoet høj nok op i dansk og engelsk læsning ift. KU også tror jeg også at jeg vil kunne forbedre mig på matematik-delen.
Har ikke fået svar fra SDU og AU, men den synes jeg generelt bare at unitesten er svær.
Jeg har i år og sidste år brugt Aspiri og mcat-bøgerne, men det har slet ikke hjulpet.
Hvad skal jeg gøre? Skal jeg forsøge at læse de fag op og bare forsøge en gang til med kvote 2 prøverne?
Eller er det ligemeget med at læse fagene op ift. karakterene?
Er virkelig desperat og vil bare så gerne starte med at studere, er ved at være træt af at holde sabbatår…
Håber I har nogle ideer, sætter pris på alle in-put