Www.kollegie8000.dk

Har netop fået at vide at der er en plads til mig på medicin på AU, så jeg skal nu til at finde en bolig. Synes dog ikke jeg kan komme ind på http://www.kollegie8000.dk - er jeg den eneste?

Er der ikke en der vil prøve at tjekke om siden virker?

Den er død…

Satans, skulle gerne opskrives inden den 15. august, for at være omfattet af boliggarantien sådan som jeg har forstået det? Nogle der har et tlf nummer man kan ringe til for at blive opskrevet.

Jeg tror kun den er midlertidigt nede.Ellers må du lige prøve at ringe til dem efter kl.10 i morgen. Deres nummer er 86 13 21 66. Der kan du ihvertfald få personlig betjening, hvis det hele er i ged.

Mvh Anne(en kommende studiekammerat)

siden virker fint nu

nix :frowning: man kan ikke logge ind før tidligst i morgen.

P.g.a. lynnedslag i weekenden kan I ikke komme ind på ansøgningen.
D. 15.8.06 skulle den virke igen…

[quote=“frold”:15yeijfe]P.g.a. lynnedslag i weekenden kan I ikke komme ind på ansøgningen.
D. 15.8.06 skulle den virke igen…[/quote]

Jeps, nu virker lårtet igen. :slight_smile:

[quote=“CKU”:2p0d4xu6][quote=“frold”:2p0d4xu6]P.g.a. lynnedslag i weekenden kan I ikke komme ind på ansøgningen.
D. 15.8.06 skulle den virke igen…[/quote]

Jeps, nu virker lårtet igen. :slight_smile: [/quote]

I øvrigt skriver de på siden at garantiventelisten (skal tilmeldes) i tidsrummet 15. juli – 17. august 2006 via vores hjemmeside (perioden er forlænget p.g.a. lynnedslag i vores server weekenden den 12. og 13. august), så ingen skulle være i problemer.

Nu er jeg som sagt vinterstarter, så er der én der ved hvad dette betyder for mig: “- kunne dokumentere at være optaget på en uddannelse i Århus Amt med start i efterårssemester 2006”

Vil det sige jeg bare skal tilmelde mig ordinær venteliste, og så på et senere tidspunkt tilmelde mig garantiventelisten?

Der er ikke garantiordning for vinterstartere… Men det er nu heller ikke noget problem. Omkring december/januar er der masser af ledige boliger i Århus. Det var der i hvert tilfælde sidste vinter da jeg flyttede hertil. Det er så ikke nødvendigvis de der ligger tættest på centrum… men det er jo heller de supergode lejligheder de fleste på garantiventelisten får tildelt nu her til september.

I forlængelse af boligdiskussionen, kan man også med held forsøge sig udi ugeavisen: “Århus Onsdag”, der har adskillige værelsesannoncer. Det er et rimeligt prisleje, og man kan meget sikkert finde et hyggeligt bofællesskab eller kollektiv, der ligger centralt.

Derudover er der selvfølgelig:

http://www.kollektiv.dk - der til tider er oppe at køre
http://www.ledigelejligheder.dk

Det kunne også betale sig at bruge et par timer på universitetets forskellige fakulteter, hvor der på opslagstavlerne er mulighed for at finde et værelsesopslag, og hvor der på medicin også er mulighed for at finde brugte pensumbøger, såfremt man ønsker at spare lidt penge.

God fornøjelse :slight_smile:

Nåeh … det er nu så meget sagt… masser ligefrem … :shock:

Jeg låner lige tråden. Det er vist død alligevel…

Jeg har lige et spørgsmål til jer, som har prøvet at søge bolig igennem http://www.kollegie8000.dk.

Hva nummer var i på listen, da i fik tildelt en bolig?

Jeg spørger fordi jeg har en ven, som startede på AU i sommer, og han siger at listerne til kollegerne er meget upræcise. Han var vist selv omkring nr. 60 da han fik tildelt en bolig.
Jeg skal starte på medicin her i slutningen af januar, og jeg er pt. nr. 71 på ventelisten til den bolig, jeg er tættest på at få. Så jeg er lidt interesseret i at vide, hvornår man nogenlunde bliver tilbudt en bolig. Om Det bare var ham der var heldig, at blive tilbudt en bolig tidlig, eller om man skal vente til man ca. er helt nede nr. 0 på listerne. :roll: :roll:

Jeg fik tilbudt en bolig her i går, og der var jeg nr. 55 på ventelisten, så den havde jeg ikke lige regnet med!

jamen tillykke med det… Og så er der jo også håb for, at jeg også snart får noget at bo i :smiley: :smiley:

Må jeg spørge dig, hvornår du er tilbudt bolig fra?? og hvilket kollegie/ungdomsbolig der er tale om??

Jeg håber selv på at få noget fra den 1. januar…

Det var Vilhem Kiers kollegium. Jeg ved ikke lige hvornår det er fra. Jeg takkede nej, da jeg allerede har fået fikset noget andet.
Jeg lejer et værelse i Universitetsparken fra slut januar.
Nogle af kollegierne på kollegie8000 er der kun omkring 1 mdrs ventetid (de ligger dog lidt langt væk fra centrum). Hvis alt andet glipper, kan du jo tilføje dem til din ansøgning.

Man bør dog lige have in mente at et boligtilbud fra kollegie8000 langtfra er lig en sikker bolig hvis man siger ja. For to år siden da jeg desperat ledte efter ny bolig i Århus fik jeg hele 6 boligtilbud fra kollegie8000 som jeg fluks sagde ja til, men dog ikke fik. Dette skyldes at kollegie8000 sender så mange boligtilbud ud når een lejlighed er ledig, så de er sikre på at få den besat.

Det kommer også an på hvor i landet du bor, dem der bor længere væk får højere prioritet på ventelisten så vidt jeg har forstået…