1. Eksamen ;)

Hej alle…

Jeg sidder her tilbage og tænker over eksamen igår og synes det er virkelig uretfærdigt at der var blevet lavet 2 forskellig eksamenssæt… Er der nogen af jer andre der har det på samme måde?

Er jeg den eneste der synes at eftermiddagsholdet letter!!!

Jeg har slet ikke set opgave to… Men jeg syntes hvertfald der var en opgave i den integrerede i den første, som jeg ikke anede hvordan jeg skulle regne… Men de undervisere der har mano (manu?) kurserne havde sagt at vi skulle klage ved stor niveau forskel:)

Hej…

Hmm jeg synes at du måske sku kig opgaven igennem, jeg synes virkelig at det er forskel på dem, også i humanbiologi delen, synes deres spørgsmål var mere sådan lige til i forhold til morgen holdet…

Så hvis der er flere der synes det så kan vi skrive en fælles klage og sende det ud inden bedømmelsen for så kan de tage det til overvejelse.

Jeg kunne heller ikke løse den opgave med (V/W) jeg prøvet en del og kunne ikke, har snakket med et par stykker som heller ikke er kommet igennem den. Men opgaverne fra eftermiddags holdet har jeg siddet og løst dem alle så jeg synes virkelig at vi skal klage.

Jeg synes at humanbiologidelen var ret svær for eftermiddagseksaminanterne. Jeg har ikke set formiddagsdelen endnu. Hvor kan man finde den?

Nu har jeg siddet og kigget på dem begge… Jeg syntes faktisk eftermiddags eksamens integrerede spørgsmål er sværest… Men det er måske bare fordi jeg ikke er så skarp i det :lol:

De ligger på absalon under medicinsk kemi eksamen:)

[quote=“Nynne”:3l1345b4]Nu har jeg siddet og kigget på dem begge… Jeg syntes faktisk eftermiddags eksamens integrerede spørgsmål er sværest… Men det er måske bare fordi jeg ikke er så skarp i det :lol:

De ligger på absalon under medicinsk kemi eksamen:)[/quote]

Ja, det er egentlig også dem jeg mente, ikke selve humbi-delen, men humanbiologidelen under den integrerede del. Men måske var det bare fordi spørgsmålene var så specifikke, og vidste man alt om alt andet, men ikke lige dette, så er det jo ikke ret repræsentativt for ens kunnen… Men sådan er det sikkert, man skal vide alt om alt.
Vi bliver vel nok kloge til sidst. :slight_smile:

Tak, Nynne, jeg vil gå ind og finde formiddagsdelen på Absalon.

Kom man nogensinde videre med den klage…? Jeg synes at det er en rigtig god ide - at der nu er to sæt til den samme eksamen er helt nyt, og niveaut i den integrerede kemi-del var ikke altså sværere på morgenholdet… Problemet ligger bl.a. i at der ikke er en “rigtig” (dvs. opdateret) kursusbeskrivelse/formål på sis.dk, hvilket betyder at “pensum er lagt ud fra undervisningen” - og mig bekendt er der ikke lagt særlig meget vægt på osmolaritets-beregninger, som jeg ved mange er gået galt i byen med, så jeg synes så absolut der skal en klage op. Selv hvis den ikke går igennem, vil de alligevel se med mildere øjne på besvarelse, specielt hvis mange klager, så det kan bestemt ikke skade… Synes i det hele taget at spørgsmålene (undtaget den med ladningen) var ret vage og upræcise… - Det ville være ærgeligt at dumpe på det:/

Jeg syntes også det var et stort problem at vi ingen kursus beskrivelse kunne få… Og så kan han nok så fint stå til forberedende undervisning og sige at det er fordi de ikke har kunnet få den godkendt til tiden, men det hjælper os jo ligesom ikke… Desuden syntes jeg det er under alt kritik at han lægger 3 (!!) eksempler ud på multiplechoice delen… Jeg vil gerne underskrive en klage hvis der er nogle der vil formulere den, er ikke selv så skarp ud i at formulere mig skriftligt :oops:

Ja, absolut, og sjovt nok er det altid målbeskrivelsen de henviser til når man skriver en klage, men det kan de jo ikke rigtig denne gang, så de er nødt til at tage den til sig!!! Men ved ikke rigtig, skal man så få folk til at underskrive via punkt.ku…???

Forresten, apropo multiple choice… den med (kan ikke huske nummeret) afstemning af reaktionsskemaet - havde ikke lige tænkt over at man skulle gange koefficienterne med 2 for at få “hele tal” - synes ikke rigtig han kan tillade sig at give fejl for den!!! :x: Jeg synes ellers at vi altid har lært at man skal bruge “de mindste tal”!!! - synes i hvert at der er nok at tage fat på i forb. med en klage!!!

Jeg er helt sikker på at Jan Jensen sagde til mit hold at de på KU var helt ligeglad med om det var brøker, komma tal el. Der stod som koefficienter… Så han kan simpelthen ikke give fejl for det!
Jeg syntes generelt bare det hele har været meget rodet af finde ud af…

Til den sidste forelæsning der stod han og sagde at der principielt godt kunne være flere svar, men at der udtrykkeligt stod at man skal vælge det “bedste” svar, men synes det er lidt svært at vurdere hvad det bedste og hvad det mest korrekte svar er - og man får kun point for det ene svar som jesper anser for at være rigtigt… :-x

Har I egentlig været inde under jeres personlige instillinger i punkt.ku for at se, om I er bestået? Det kunne jo spare jer for nogle bekymringer i ferien…

Jeg kan ikke se det endnu, de bliver først frigivet den 2. februar… Allerede nu kan du se at du har bestået kurset, men ikke eksamen:)
Men er det under eksamens resultater du kan se det?

Ja, det ligger under eksamensresultater. Men der står at man har fået 8 etcs point for kurset, der er bestået. Betyder det ikke, at man har bestået eksamen, da kurset er godkendt?

Nej desværre, tentamen og kurset er uafhængige af hinanden - så det er derfor at man har stadig har “tid” til at bekymre sig om resultatet eller klage over de stillede opgaver…

Det er da noget rod…

Nej det har stået der i lang tid… Jeg tror det er fordi at man skal have et bestemt antal ects point pr semester for St være berettiget til at modtage SU, derfor har de obligatorisk undervisning/øvelser nogle gange og det medfører så at man består kurset:) Eksamens svarende skulle desværre først komme i næste uge:(

Kan huske, jeg selv var forvirret over ovenstående på 1. semester. Og ja, man skal
først bestå kurset for at kunne gå til tentamen og få den rettet - og derefter bestå tentamen.
Det er da noget mærkeligt noget, at der pludselig er kommet to opgavesæt, da jeg
var til tentamen kørte eftermiddagsholdet rundt i en bus i flere timer, hvilket da virker
langt nemmere (eller ikke). 2. februar er åbenbart en vigtig dato at huske for flere af os :slight_smile:

Hej

Jeg vil også være med til underskrive en klage hvise der er nogen der står for det…

tak