Anno 2006 -kvote 2 snit?

jeg mener også det er ca. 20% der optages via kvote 2 i Kbh. Da jeg startede var det i hvert fald sådan og på SDU var fordelingen 50/50. Derfor endte jeg også i Odense selvom jeg på daværende tidspunkt boede i Kbh’s området. Og jeg er rigtig glad for at læse på SDU. Så længe det er selve faget man brænder for, så er geografien mindre betydelig - for mit vedkommende…

Som sagt håber jeg meget på KU, og jeg har point nok til at få min ansøgning læst, så det er bare med at få skrevet en god levnedsbeskrivelse. Men jeg søger også SDU, og da også AU.

Er der forresten nogen der ved hvordan det fungerer med meritoverførsel? Hvis f. eks. jeg nu læser på SDU i 3 år og så gerne vil tage resten på AU eller KU? Kan det overhovedet lade sig gøre?

[quote=“Bovbjerg”:272p28mf]Som sagt håber jeg meget på KU, og jeg har point nok til at få min ansøgning læst, så det er bare med at få skrevet en god levnedsbeskrivelse. Men jeg søger også SDU, og da også AU.

Er der forresten nogen der ved hvordan det fungerer med meritoverførsel? Hvis f. eks. jeg nu læser på SDU i 3 år og så gerne vil tage resten på AU eller KU? Kan det overhovedet lade sig gøre?[/quote]

Nej, no can do.

Det kan det godt. Har tidligere på studiet læst sammen med nogle overflyttere fra odense. Efter at studiet er blevet opdelt i en bachelor og en kandidatdel kan alle som har en bachelor i medicin i princippet komme ind på kandidaten i København, (hvis de bliver optaget).
I øvrigt lidt mærkeligt eftersom overflyttere fra odense ikke har f.eks. immunologi, når de starter på KU og heller ikke får det, fordi vi fra KU har det på bachelordelen. Det samme gælder vist genetik. Til gengæld er der nogle fag, som overflyttere bliver dobbelt eksamineret i via vores integrerede eksamener på 6. og 8. semester…

Ok? Lidt modstridende information her. Det vil altså sige, at man skal søge ind igennem normal procedure når man har færdiggjort bachelor-delen? Og så begynde direkte på kandidaten?

Jep, jeg kender et par stykker, der har gjort det, men jeg tror, at studievejlederne går lidt stille med dørene omkring det. Måske fordi der er problemet med manglende kurser.
Det ændrer dog ikke ved at smuthullet eksisterer.

Det er rigtigt, at muligheden foreligger, men det er bestemt ikke nemt så vidt jeg har forstået. Man skal have en temmeligt god grund, hvis de skal godkende det. Det er i hvert fald det jeg har hørt fra forskellige folk.
Så det er vist ikke noget man skal regne med og planlægge efter.

Det er også min opfattelse, at det bestemt ikke er nemt, men det er rart at vide, at muligheden er der. Tror dog egentligt ikke det er noget der bliver aktuelt så snart man er på et universitet… Man bliver vel tilknyttet og føler sig hjemme på hvad end man kommer på. Jeg har bare ikke andet end studiet at komme efter i Odense, og jeg vil nødig bruge 6 år alene på et kammer, og kun læse :wink: … Der er selvfølgelig også muligheden for at få sig nogle nye venner osv.

Hade 8,9 i snitt (svenska betyg).Skrev bara en A4 sida om att jag arbetat som sygeplejerske i många år men alltid hellre velat läsa medicin och arbeta som läkare istället.Var en bit över 30 år då jag blev antagen på medicinstudiet och kanske hade arbetslivserfarenheten inom vårdsektorn betydelse…?? Iallafall var det inget speciellt brev jag skrev.De såg väl helt enkelt jag var tillräckligt motiverad mellan raderna gissar jag.

Lycka till.

Det er vel også en rimelig sikker vinder når du har mange års erhverserfaring som sygeplejeske :slight_smile: Vi andre bliver nød til at få det til at lyde af helt vildt meget at vi har passet handicappede og/eller gamle, selvom vi I virkeligheden ikke har opfundet den dybe tallerken, og at den type arbejde egentlig ikke er specielt relevant i forhold til om man er i stand til at uddanne sig til læge over 6 år.

Hvad er 8,9 på svensk karakterskala?