Deportation til Ålborg af stud.med'er

Ingen opfølgning?

Eller det træk måske ud det møde`?

Ja - det trak ud - men det korte af det lange er, at der er hold i rygterne: 25% af de medicinstuderende på AU (dog max 40 pr. semester) skal fra 8. til 12. semester til Ålborg. Studielederen understregede dog, at der kun var tale om et forslag (som jeg dog gætter på bliver gennemført, selv om der ikke kommer alternativer).

Måske der er nogle fra FADL eller andre, der har nedfældet et lidt fyldigere referat?

Der henvises til tråden: Reaktion på Stormøde i Århus 28/2

Til videre debat.

Nu har vi jo så været til det famøse møde, det vil sige de af os der var heldige nok til at få en sidde eller stå plads i et overfyldt Søauditorie!

Jeg ved ikke helt hvad der var mest frustrerende om det er vores studieleder der kalder os patetiske, og ikke vil lytte til hvad vi har at sige, det hjælper virkelig på respekten! Eller om det er fakta der byder at vi hvert semester skal deltage i en lodtrækning om vi de næste 6. måneder skal være hjemme i Århus eller deporteres til Ålborg, og ikke nok med det. Hvis jeg på 8. semester sendes til Ålborg pga. lodtrækning kan jeg langt fra være sikker på ikke at komme til Ålborg igen semesteret efter igen da alle indgår i puljen til lodtrækning!

Jeg har lidt svært ved at forestille mig hvor lidt stabilitet det kommer til at give og hvor godt et studiemiljø det bliver i Ålborg.

:?

Stadig noget chokeret efter dagens infomøde, eller en grotesk cirkusforestilling er måske mere på sin plads at kalde det, vil jeg prøve at udtrykke nogle af de synspunkter som burde ha kommet til debat i dag, men som aldrig kom det. BMM gider jeg slet ikke skrive noget om.
For det som kunne (måske) ha kastet lidt lys over hele Ålborg sagen, endte med at kløften mellem de studerende og ja hvem end der nu er på den anden side er blevet større.

Det store problem er ikke Ålborg, det er ikke tvivlen på kvalitet eller manglen på evne i det Nordjydske. Nej det som de fleste Stud. Med’er er oprørte over er at vi ikke har fået noget at vide for lang tid siden. Man kunne ha informeret om planerne og sagt at når Ålborg med tiden var klar, så ville noget undervisning blive flyttet derop. I stedet bliver det nu trukket ned over hovedet på os eller det er i alt fald den følelse mange sidder tilbage med.
Noget andet er udsigtet til at skulle trække lod hvert halve år og den uvished der ligger i det. I værste fald betyder det flytning hvert halve år i 2½ år. Tror ikke der er mange der synes det har ret meget med “lægeliv” at gøre.
Hvis tvangsflytning var en del af “lægeliv”, så forstår jeg ikke hvorfor der mangel på læger i yderkantsområderne. Gælder tvang kun de studerende?

Venligst…