FADL-vagt før studiestart?

Er optaget som vinterstarter på SDU, og skal have lavet planer for det næste halve år. Ville høre om det er muligt at blive medlem af FADL for at få vagter på hospitalet før studiestart?

tjek evt: http://studmed.dk/viewtopic.php?t=13575

[color=blue]MG siger: forældet link (fra 2005)[/color]

Hvad med KU? Jeg kunne da godt tænke mig at komme i gang med det nu, og ikke når jeg har en masse andet om ørene ved studiestart i februar…

På KU tror jeg bestemt ikke man skal regne med at komme igang med FADL-vagter før man er startet på studiet…

  • Mikkel

Jeg tror jeg tager kontakt til FADL og finder ud af, om jeg kan tage, eller i det mindste påbegynde, SPV kurset.
Jeg har forstået at kurset ikke har nogen relation til første semester, så umiddelbart burde der vel ikke være noget i vejen for det?

Det korte svar er: nej

I kan ikke få det næste halve år til at gå med at tage FADL vagter, hvis I først har studiestart til februar.

Ærgeligt :stuck_out_tongue:
Jeg har også det “problem”, at jeg er optaget til start 1. februar. Det er jo i sig selv super fedt, men hvad skal man dog lave de næste 5-6 mdr? Jeg havde også selv overvejet FADL som en mulighed, men den er vist godt og grundigt blevet afskrevet nu…

Tja, så bliver det vel lærer-vikar igen :smiley:

Du kan ALTID få et job i hjemmepleje/plejehjem (eller i en børnehave) ligemeget, hvor i landet du bor!!

Hejsa

Prøv kontakt;

http://www.dynamed.dk eller http://www.medikom.dk

De afholder lige så kvalificerende kurser som FADL - Jeg arbejdede der et år før jeg startede som stud med. Samme type vagter og ofte bedre løn end FADL :wink:

God fornøjelse og tillykke med optagelsen.

Vh. Køhn

1000 tak, det er hermed taget i betragtning!
Lyder spændende med Dynamed og Medikom - det undersøger jeg straks!
Har lige arbejdet som vikar i en børnehave i 5 mdr - ikke mere af dét, tak!

http://www.dynamed.dk

Jamen det kan man vel kalde falsk/vildledende markedsføring.

Hvordan det?
Til jer andre: læg mærke til Dyamed “Dynamed er et vikarbureau med basis i Odense og omegn…” - så sparer i måske lidt tid hvis i ikke er derfra.

Jeg har selv søgt medikom for 2 dage siden, nu får vi at se om de så vil ha’ mig :smiley:

Nu vil jeg ikke begive mig ind på den ideologiske diskussion omkring private vikarbureauer vs. offentlige/de studerendes egne vikarbureauer. Ej heller om man som ikke-studerende er egnet til at arbejde på hospitaler.

Jeg bemærker bare at afdelinger/plejehjem m.m. vel med baggrund i ovenstående må tro at det er studerende fra sundhedsuddannelserne de får ud. Altså folk der har nogle kompetencer udover at de har været på et kursus.
Men når man så sender folk ud der endnu ikke er startet på studiet, så er der vel ikke tale om studerende fra sundhedsuddannelser?

Jeg tror ikke umiddelbart at der er den helt store forskel (kompetencemæsigt) fra en der endnu ikke er startet på studiet, og f.eks en 1. semester studerende fra KU.

Og jeg er overbevist om, at havde der ikke været den mangel på arbejdskraft i den del af sektoren som der nu engang er, så ville billedet se anderledes ud. Men sådan er det nu engang ikke. Desværre står valget mellem ingen arbejdskraft, og utilstrækkeligt kvalificeret arbejdskraft.

Men ja, det er vel misvisende at skrive således, hvis de også optager vikarer der er optaget, men endnu ikke begyndt på uddannelsen.

MG

[quote]Det korte svar er: nej

I kan ikke få det næste halve år til at gå med at tage FADL vagter, hvis I først har studiestart til februar.[/quote]

For mit vedkommende er det ikke så meget det at tage vagter inden studiestart. Det er mere kurset jeg gerne vil have INDEN jeg har en masse andet om ørerne når jeg er begyndt.
Hvis kurset ikke har noget med 1.sem at gøre, så må jeg indrømme at jeg har svært ved at se problematiken i at tage det inden man er begyndt…

“Problemet” er, at kurserne sagtens, såvidt jeg ved, kan fyldes op med folk, der er startet på studiet…

  • Mikkel

[quote]“Problemet” er, at kurserne sagtens, såvidt jeg ved, kan fyldes op med folk, der er startet på studiet…

  • Mikkel[/quote]

Så ““problemet”” er ikke manglende kvalifikationer, men manglende pladser på kurserne. Dette burde FADL jo være i stand til at ændre på, hvis vi er nok som søger?

“Problemet” er at man skal være stud. med for at melde sig ind i FADL. For at komme på SPV- kursus skal man være medlem af FADL.
Retligt set er man ikke stud. med, før man er startet på studiet.

Sådan kører bussen i Kbh.

Mvh.

Benjamin

Der er kapacitetsproblemer med hensyn til såvel undervisere som lokaler, så vidt jeg har hørt. Egnede lokaler med mulighed for praktiske øvelser hænger ikke på træerne, hvilket kvalificerede undervisere heller ikke gør.

  • Mikkel

Bureaukrati, min ven. Bureaukrati.