KU: Få dit skema i Outlook eller iCal - Nu er den her :)

Som nævnt i Syllabus Plus på KU har jeg bokset lidt med at få data fra Syllabus ind i Outlook og iCal.

Jeg har noget oppe og køre nu, og kunne godt bruge nogle testpersoner inden jeg frigiver det til offentligheden. Send mig en privat besked eller lav en post her - Jeg skal bruge både PC og Mac brugere.

Hejsa… Hvordan går det med projektet?
Glæder mig vildt meget til at få kalenderen ned på PDA’en ligesom på sidste semester…!

Jamen, det går fint - Jeg har noget som kører, men jeg har fået flest henvendelser fra folk som tester med iCal på Mac. Hvis du bruger Outlook, og er interesseret i at forsøge dig med den på testbasis, så send mig en privat besked, så får du et link.

Til andre interesserede: Skidtet er lige på trapperne, men linket bliver først offentliggjort når jeg (vi) har fået testet at det grundlæggende virker. Jeg bruger det selv for tiden, og sync’er min mac med min telefons kalender.

Jeg kan godt teste lidt Outlook.
Har selv leget lidt med at importere/eksportere via Excel, men vil da gerne prøve din løsning…
Sender lige en besked…

Jeg tester også gerne dit system med Outlook! Sender dig lige en PM også.

Så er første version af Syllabus --> Outlook / iCal online. Du finder den på http://www.enconsulting.dk/gylleplus.aspx.

Den læser data fra Syllabus og laver en fil, som kan importeres i dit ynglingskalenderprogram. Filen indeholder hele det nuværende semester. Outlook eller iCal kan så synkroniseres med telefonens eller PDA’ens kalender, så man altid har sit skema på sig.

Senere vil der blive mulighed for at få opdateringer til kalenderen automatisk, men i første omgang må man selv gå ind og hente kalenderen igen, når man ønsker en opdatering.

Ris, ros, ønsker og fejl m.m. modtages gerne. Jeg håber at I kan bruge det - Jeg gør, og er glad for det :slight_smile:

Tusind tak til jer som har hjulpet til med at teste. I har givet rigtig god feedback, og har en stor aktie i at systemet er kommet i luften.

God fornøjelse!

Lækkert job - det skal nok blive et hit!

Endelig er tiderne forbi hvor man skulle sidde og skrive sit skema ind i sin kalender forbi… Det er satme lækkert.

Christian

Super godt arbejde!

Er der en der ved hvilken URL man skal bruge til sin iCalendar, hvis den skal opdatere automatisk fra Syllabus?

[quote=“Rumlepotte”:15vki3f6]Så er første version af Syllabus --> Outlook / iCal online. Du finder den på http://www.enconsulting.dk/gylleplus.aspx.
[/quote]

Tak for det flotte arbejde til almenvellets gavn. Ser netop, at det er omtalt i dagens udgave af MOK. Godt gået :slight_smile:

/Rasmus

Tak for de rosende ord :slight_smile:

Det er der ikke, for dén del er ikke lavet endnu (se evt. nederst på websitet). Jeg skal nok give lyd når det spiller.

Jeg har også overvejet om man skulle udgive ændringer til skemaet som en parameteriseret RSS, så man kunne få alle ændringer i syllabus for sit hold via en RSS feed… Stadig på idéplan.

[quote=“Rasmus Pinnerup”:3koqqhh5]
Ser netop, at det er omtalt i dagens udgave af MOK.
/Rasmus[/quote]

Jeg kunne ikke lade være med at lufte et par års frustration med “systemet”, så efter at have beta-testet måtte jeg skrive et par pæne ord! :smiley:

edit: fejl i citationskode…

Så fungerer den føromtalte automatiske opdatering. Tag et kig på websitet…

Lækkert arbejde :slight_smile:

Hvordan med at se næste semester? nu hvor de er forud for deres tid og allerede har publiceret forårssemesterets undervisning…

  • Mikkel

KU/Syllabus har sagt at de selv har noget på vej, så derfor vil jeg lige se tiden an inden jeg gør det muligt at se næste semester.

Beskeden var at de arbejdede på noget som “kan nogenlunde det samme som mit”, og forventede at de kunne gå live til næste semester. Men det er jo hurtigere at vende en robåd end Titanic, så lad os nu se om jeg alligevel ikke ender med at tilbyde mine rebel-kalenderfiler lidt endnu :slight_smile:

Pas nu på, at de ikke hugger dit arbejde… det ville sgu være synd!

  • Mikkel

Hvis de hugger det, må det gå over i historien som verdens langsommeste tyveri :wink:

hov hov, husk
Microsoft motto: We Copy the Best and Steal the Rest :slight_smile:

Så er der nyt fra KU: Syllabus vs. Gylleplus.