Kvote 2 SDU 2014

Fedt manner. Har du taget prøven før? Var den sværere end man umiddelbart forventet? :sick: Gid hvor kunne det være dejligt med et helt sæt, har kigget på eksemplerne på sdu’s hjemmeside :dry:
Jeg har også haft en lægedrøm i mange år… siden gymnasiet. :lol:

Jeg har læst meget rundt omkring på forummet, og jeg har fået indtrykket af, at det er meget presset, men hvis man har den rette teknik (det med f.eks. at sætte krydser og så gå videre til næste spørgsmål), så burde man godt kunne klare det. Så det er vel bare at have hovedet koldt og prøve at komme så godt i gennem den så muligt :lol: Jeg overvejer også selv at tage et ur med, et armbåndsur, jeg er nemlig ikke helt sikker på, om der er ure dér, hvor vi skal tage prøven? Til min sidste mateksamen var der intet ur, og jeg har absolut ingen fornemmelse af tid under sådan nogle slags prøver, så lige pludselig var tiden gået af første del :dry:

det lyder som en god ide… ventetiden er rædselsfuld… alle ens forventninger/skuffelser man nu engang kan forestille sig. Jeg er i forvejen ikke den hurtigste læser så jeg er spændt! :woohoo:

Helt sikkert! Tænk nu, hvis man ikke kommer ind, så skal man vente et helt år endnu :unsure:

Jeg skal også til MCQ på SDU d. 26/4-14… Jeg vil først og fremmest takke alle der har besvaret dette emne. Det har bestemt givet mig en bedre forståelse for, hvad det helt præcis går ud på osv.

Er der nogle af jer, der har taget MCQ testen, som vil skrive, hvilke emner, typer af opgaver og hvor mange spørgsmål der kommer til de 2,5 time man nu har.

MVH Howraz :slight_smile:

Jeg vil også meget gerne vide det :), specielt hvilke type opgaver man vil stå over for og selve sproget. Er det gammeldansk? moderne?

[quote=“Howraz” post=84617]
Er der nogle af jer, der har taget MCQ testen, som vil skrive, hvilke emner, typer af opgaver og hvor mange spørgsmål der kommer til de 2,5 time man nu har.

MVH Howraz :)[/quote]

Der er spm til kvantitativ forståelse, kvalitativ forståelse, lidt som filosofisk, sprogligt ræsonnement, etik.
Meget blandet. Der er ca 100 spm. Man kan godt nå det, men man har ikke tid til at dvæle længe ved spørgsmålene.

Du kan godt risikere at der er tekster på gammeldags dansk, men det meste er med moderne stavning,

Tak for svar Elverskov. Dæmper lidt på de begyndende nerver :lol: . Hvor mange sider var der omtrent til de omkring 100 spm ?

Jeg skal også til Multiple Choice nu her. Jeg har brugt alle mine penge på en flybillet fra Island til Danmark for at tage testen og så igen hvis jeg består haha.

Hold da op paze, håber da flybilleten bliver det værd. Krydser fingre :)!

Hej allesammen,
Jeg er også blevet inviteret. Jeg håber inderligt på, at jeg kommer ind, ellers må jeg satse på en plads gennem kvote 1.
Jeg vil gerne ønske jer alle held og lykke.

Jeg har, som så mange andre, søgt ind på kvote 2 i år på SDU. :smiley:
Dette er min første gang og jeg har indtil videre kun læst om det og hørt om det fra folk der har prøvet det, så jeg er meget spændt på hvordan det kommer til at gå.

  • Det virker som en rigtig god teknik at sætte krydser ved de spørgsmål man er i tvivl om (til multiple choice test), så det vil jeg benytte mig.

Jeg ønsker alle held og lykke, det ville være så dejligt at få opfyldt drømmen om at komme ind på studiet :slight_smile:

Signe

JA det skal nok blive godt, krydser fingre ! læser romaner og artikler dagligt lige pt, og kan ikke rigtig tag mig sammen til at læse til eksamen :P.
Men der er ingen som kender online hjemmesider med læseprøver og den slags? :ohmy:

Så er der ikke så lang tid til, at vi får vores mødetider at vide! Hvor kommer I fra i landet (eller Norge/Sverige :silly: ) og hvornår håber I på at komme op? :lol:

Jeg kommer fra Island den 25. Bliver lige en weekend og hygger med nogle gamle venner omkring Horsens og KBH :slight_smile: Rejser så tilbage til Island den 28.

Jeg studerer matematik lige nu så jeg er færdig med eksamerne den 23 og så tager jeg en 3 ugers kurs til sidst der spanner maj.

Er der ellers nogen som har et eksempel på alle 100 spørgsmål, ikke kun de få som de viser på SDUs hjemmeside?

Det lyder også som en lækker weekend! :slight_smile:

Så vidt jeg ved, så er der ikke udgivet flere eksempler på spørgsmål, udover de 15 spørgsmål fra SDUs hjemmeside… Kunne ellers være lækkert!

[quote=“paze” post=84642]

Er der ellers nogen som har et eksempel på alle 100 spørgsmål, ikke kun de få som de viser på SDUs hjemmeside?[/quote]

Der er en pulje på ca 1000 spørgsmål de udvælger fra. Derfor er der mulighed for, at flere af spørgsmålene går igen fra år til år. Af denne grund kan man ikke få andre/bedre eksempler end dem, der ligger på hjemmesiden

Så har jeg fået at vide, hvor/hvornår jeg skal møde:

Mødetid kl. 09:30.
Testtid kl. 10:30.
Testlokale: Aud. 100.
Holdnr: 2.

Hvad med jer andre? :stuck_out_tongue:

Jeg er på et andet hold :stuck_out_tongue:
Mødetid kl. 11:00.
Testtid kl. 12:00.
Testlokale: Aud. 1.
Holdnr: 5