Læseteknik på 1. sem

Hey
Er lige begyndt på 1. sem på au, og synes egentligt meget om det. Har bare et problem med at finde en ordentlig læseteknik; skal jeg skrive noter selv? Hvor meget skal jeg læse op? Kan jeg bare nøjes med at øve flashcards?
Har altid været meget dårlig til at have et god struktur og rutine som jeg følger, hvilket også gør, at jeg føler mig bagud.
Kan derfor bruge alle gode tips og råd til hvordan jeg kommer igennem semestret, og faktisk forstår det vi har om; for det er liiidt svært.

Tjek tråden:

God læsning :slight_smile:

Mange tak, det gør jeg!

Hej med dig! Åha, den gamle disskusion om læsetekning – tro mig jeg har selv været der og været ultraforvirret, fordi det hele er så selvstændigt, og der er SÅ mange forskellige muligheder for at lære.
Min allervigtigste erfaring indtil videre er, at det bare er supervigtigt at læse bogen MEN…
Med det sagt er det sindssygt vigtigt ikke at være bange for at søge information andre steder – jeg er dårlig til at koncentrere mig om at læse, så det gør jeg ikke-så-grundigt og bruger bagefter meget længere tid end flere af mine medstuderende på opgaver og videoer på youtube, fordi det bare er nemmere at koncentrere sig om, fordi det bliver lidt mere aktiv læring end bare at læse:)

  1. semester er svært – jeg havde det virkelig virkelig stramt med det, og det er en ny verden, der åbner sig. Men det bliver bedre, fordi man lærer lidt mere om hvordan man læser medicin.
    Gå ombord i Ninja Nerds youtube kanal – han er praktisk talt min gud.