MCQ 2017 resultat

De udregner resultatet på en anden måde, ja. Men hvorfor så overføre scoren til antal rigtige ud af 95?[/quote]
Er det ikke for at kunne sammenligne med AU’s grænsescore, da de blot angiver med antal rigtige?
Men på den anden side kan gennemsnittet af procentvis score i 3 kategorier heller ikke angive et “antal rigtige”, så er det jo bare gennemsnittet af 3 procenter… ? Jeg kan godt forstå folk tror man skal regne i forhold til de 95 spørgsmål.[/quote]

En person med 169 points er gået videre til MMI i Århus. Hvis det skal omregnes til antal rigtige ud af 95 på samme vis som nogle har gjort her, fås:
169/3 = 56,33
56,33*0.95=53.5166
53.5166 =/= 55[/quote]
Tja… det giver jo heller ikke mening… Jeg forstår det netop på samme måde som du gør, at man bare skal tage gennemsnittet af de 3 kategorier og dermed sammenligne med AU’s og SDU’s grænsescore, men det sjove er dog, at de to universiteters grænsescorer angiver forskellige “enheder”, hvor den ene (SDU) er gennemsnit af 3 procenter, og AU’s er antal rigtige af 95… Puha…[/quote]

I forhold til det sidste eksempel jeg bruger, lader det ikke til, at AU anvender antal rigtige af 95, eftersom en “bestået” test på 169 points giver ~53, når pointsene omregnes.[/quote]

Mon det så ikke er rigtigt alligevel, at gennemsnittet af de 3 kategoriers score fra SDU må kunne sammenlignes med AU’s grænsescore også, nu det så ikke er “antal rigtige”'? - måske AU så har regnet på samme måde, så giver det jo bedre mening. Men så forstår jeg ikke, at du siger, at en med 175 ikke er gået videre, når det svarer til over 58 i gennemsnit og dermed over grænseværdierne for begge uni… forvirret

De udregner resultatet på en anden måde, ja. Men hvorfor så overføre scoren til antal rigtige ud af 95?[/quote]
Er det ikke for at kunne sammenligne med AU’s grænsescore, da de blot angiver med antal rigtige?
Men på den anden side kan gennemsnittet af procentvis score i 3 kategorier heller ikke angive et “antal rigtige”, så er det jo bare gennemsnittet af 3 procenter… ? Jeg kan godt forstå folk tror man skal regne i forhold til de 95 spørgsmål.[/quote]

En person med 169 points er gået videre til MMI i Århus. Hvis det skal omregnes til antal rigtige ud af 95 på samme vis som nogle har gjort her, fås:
169/3 = 56,33
56,33*0.95=53.5166
53.5166 =/= 55[/quote]
Tja… det giver jo heller ikke mening… Jeg forstår det netop på samme måde som du gør, at man bare skal tage gennemsnittet af de 3 kategorier og dermed sammenligne med AU’s og SDU’s grænsescore, men det sjove er dog, at de to universiteters grænsescorer angiver forskellige “enheder”, hvor den ene (SDU) er gennemsnit af 3 procenter, og AU’s er antal rigtige af 95… Puha…[/quote]

I forhold til det sidste eksempel jeg bruger, lader det ikke til, at AU anvender antal rigtige af 95, eftersom en “bestået” test på 169 points giver ~53, når pointsene omregnes.[/quote]

Mon det så ikke er rigtigt alligevel, at gennemsnittet af de 3 kategoriers score fra SDU må kunne sammenlignes med AU’s grænsescore også, nu det så ikke er “antal rigtige”'? - måske AU så har regnet på samme måde, så giver det jo bedre mening. Men så forstår jeg ikke, at du siger, at en med 175 ikke er gået videre, når det svarer til over 58 i gennemsnit og dermed over grænseværdierne for begge uni… forvirret[/quote]
Hvis i går ind på SDU nu har de ændret resultaterne så de ligner AU

Jep, så har de skrevet snittet for de 3 kategorier, som de før bad folk selv om at gøre. Så må de to værdier kunne sammenlignes alligevel, og AU må have regnet på samme måde som SDU.

Det er ærgerligt, at vi stadigvæk kun kan gisne om, at det er sådan, AU behandler resultaterne.

Har snakket med en jeg kender som arbejder på optagelseskontoret på au, hun siger fejlen ligger i grænsescoren, da der er nogle deltager som er blevet vurderet som ikke deltagende selvom de har deltaget. de skal altså til at kigge på om grænsescoren ændres når disse tælles med. Hun sagde resultaterne man har fået på sdu er rigtig nok og det er de samme de regner med (bortset fra de vist nok runder op eller ned til nærmeste hele tal).
ved ikke om det er korrekt men det er det hun har fortalt mig :stuck_out_tongue:

Kan hun sige, hvornår vi får svar? :smiley:

Nej ikke præcist, kun at de arbejder på højtryk og så hurtigt som muligt :unsure:
men har sagt de lige må tage sig lidt sammen, og at der er en masse pissed “kommende studerende” som gerne vil have svar snart! :cheer:

Åh, hvor er det en vild fejl!! Tænk, at det virkelig kan lade sig gøre. Den første besked var også tilgængelig i ret lang tid :dry: Hvis de forhøjer grænsescoren med 1 point, så er det fint, for så er jeg stadig med, men hvis de forhøjer med 2, så får jeg desværre afslag… Jeg blev så lykkelig, da jeg så, at jeg var inviteret til MMI på Aarhus, når jeg nu ikke blev inviteret til MMI på SDU. Min endelige score på SDU ligger på 56,33, så lidt over 1,0 fra at være blevet inviteret.

Kan slet ikke lade være med at tænke på, at jeg måske ikke bliver tilbudt MMI alligevel i Aarhus, når jeg nu allerede havde fået besked om, at jeg var kommet videre :frowning:

Jeg håber virkelig, at svaret kommer snarest som fx i morgen!

1 Synes om

Kan virkelig godt forstå dig! :frowning: Krydser fingre og håber på det bedste! Er glad for jeg ikke var en af dem der nåede at få forkert besked …

[quote=“myraki10” post=87327]Åh, hvor er det en vild fejl!! Tænk, at det virkelig kan lade sig gøre. Den første besked var også tilgængelig i ret lang tid :dry: Hvis de forhøjer grænsescoren med 1 point, så er det fint, for så er jeg stadig med, men hvis de forhøjer med 2, så får jeg desværre afslag… Jeg blev så lykkelig, da jeg så, at jeg var inviteret til MMI på Aarhus, når jeg nu ikke blev inviteret til MMI på SDU. Min endelige score på SDU ligger på 56,33, så lidt over 1,0 fra at være blevet inviteret.

Kan slet ikke lade være med at tænke på, at jeg måske ikke bliver tilbudt MMI alligevel i Aarhus, når jeg nu allerede havde fået besked om, at jeg var kommet videre :frowning:

Jeg håber virkelig, at svaret kommer snarest som fx i morgen![/quote]

Jeg stillede alle de spørgsmål tidligere i dag, da jeg er i præcis samme situation som dig. Vi håber på det allerbedste!

Jeg forstår dig virkelig godt! jeg føler mig også lidt presset, selvom den skal stige med meget før jeg ikke er med, men stadig man er aldrig sikker! :dry:

Åh, det er jeg ked af at høre :frowning: Jeg kan ikke huske, om du skrev, hvor mange point du fik, men hvor mange point fik du? Jeg håber virkelig på, at det lykkes for os!

  1. Så netop 56 i gennemsnit. Jeg nåede først ind på AUs hjemmeside efter, at resultaterne igen blev utilgængelige, så jeg fik aldrig at se, om jeg fik samme tilbagemelding som dig. Men det antager jeg!

Med en grænsescore på 55 burde du have fået samme tilbagemelding som mig. Spørgsmålet er så, hvor mange svenskere der normalt plejer at søge ind på Aarhus. Om det er 50 eller 200 gør jo en forskel :unsure: Spørgsmålet er også, hvor mange de så ender med at give besked om, at de kom videre til MMI for så at give afslag.

Jeg må prøve ikke at spekulere for meget over tingene! Jeg tror dog ikke, at noget ændres betydeligt,

Er der nogen der har været i kontakt med optagelsen på AU i dag? :dry:

Hej,
jeg fik at vide i starten at jeg ikke var gået videre til MMI på SDU med 172 points,
så i morges fik jeg mail om at jeg er blevet inviteret til MMI og jeg skal svare “Ja” senest i dag d 17. Maj.
Jeg kunne først ikke se nogen ændring inde på optag.sdu men prøvede at logge ud og så ind igen og der kunne jeg se invitationen.
Jeg kunne så også se at de havde ændret 172 points til et gennemsnit på 57,33
Hvordan kan det være? Jeg kan næsten ikke tro det, men er virkelig glad!

Jeg tænker det har noget at gøre med, at nogen med højere score måske har takket nej til invitationen. Jeg fik i hvert fald en besked idag om, at hvis jeg havde skiftet mening (som om!), så kunne jeg stadig takke nej til invitationen. Men det er bare et bud :slight_smile:

Grunden til, at de har ændret scoren, er vidst for at give ens resultat med AU. De 172 point er summen af de procent rigtige du fik i de 3 kategorier. Når de så deles i 3 får du det procental du havde rigtig til testen - altså hvor mange procent af testen, du har svaret rigtigt på :slight_smile:

Der er rigeligt med forvirring omkring dette i forvejen. Hvad mener du helt præcist med det, du skriver?

(Og stort tillykke til an!)

Altså vi har jo fået et tal på, hvor mange procent rigtige svar vi havde for hver af de 3 kategorier i MCQ. Når de lægges sammen giver de (for an) 172. Når dette tal så deles i 3 giver det et procenttal for, hvor mange rigtige svar du havde i testen (som så er 57,33 for an). Hvis man så ganger det tal med 0,95, får man antal rigtige svar ud af 95 spørgsmål (54,46 for an).

Det er i hvert fald sådan, jeg har forstået det :slight_smile: