MCQ 2017 resultat

Hvor på SDU’s hjemmeside læser i grænsescoren?

du ser den der hvor du kan se din egen score :wink:

Før i tiden fik man jo bare at vide, hvor mange svar man havde rigtigt ud af 95. I år får du at vide, hvor mange procent samlet du havde rigtigt indenfor de tre områder som det fremgår på SDU´s hjemmeside. Eksemplevis hvis du på SDU’s hjemmeside havde fået 178 i score, så er det den samlet procentvis score indenfor de tre områder.

Min egen score står til 188, men der står ikke noget med en grænsescore?

Det står der ingen steder.

hmm… mærkeligt. Lad os håbe de snart får styr på det hele!

Har man eksempelvis en samlet score på 174 svarer det til et gennemsnit på 58 i hver kategori, som jo er din “rigtige” score, der kan sammenlignes med grænseværdien.

Det står der ingen steder.[/quote]

Hurtig tilføjelse: Hvis grænsescoren havde været en kvotient af antallet af korrekt besvarede spørgsmål (sum af points fra 3 områder divideret med 3 ganget med 0.95, som du selv angiver det), ville det have været passende, hvis svaret ville give et helt tal, som det har gjort de forrige år. Der står selv på siden, at det udelukkende er gennemsnittet af summen fra de tre områder, der angiver din score. Denne værdi kan sagtens give et ikke-helt tal.

Det er også sådan, jeg forstår det. Det giver, for mig, ikke mening at regne ens score ift. den gamle måde at regne grænsescorer på (antal points ud af 95 mulige). Spørgsmålet er, om Århus gør det på den nye eller gamle måde. En person med 175 (175/3=58 1/3) kom ikke videre på SDU, men en person med 169 (169/3=56 1/3) kom videre på AU.

At den ene person ikke gik videre på SDU giver ikke mening. At personen, der gik videre på AU, gør.

Det var blot en antagelse jeg gjorde. Og grænsescoren er heller ikke et helt talt

Men har den ikke været det alle de forrige år?

Det er også sådan, jeg forstår det. Det giver, for mig, ikke mening at regne ens score ift. den gamle måde at regne grænsescorer på (antal points ud af 95 mulige). Spørgsmålet er, om Århus gør det på den nye eller gamle måde. En person med 175 (175/3=58 1/3) kom ikke videre på SDU, men en person med 169 (169/3=56 1/3) kom videre på AU.

At den ene person ikke gik videre på SDU giver ikke mening. At personen, der gik videre på AU, gør.[/quote]

Hvordan kan det være at en med 175 ikke gik videre på SDU, når de selv skriver, at ens score er gennemsnittet, og når 175 er over SDU’s grænsescore i gennemsnit? :open_mouth: Det er sgu mærkeligt…

Jo, men de andre år regnede man ikke det procentvise antal rigtigt. Det er første gang de gør det.

De udregner resultatet på en anden måde, ja. Men hvorfor så overføre scoren til antal rigtige ud af 95?

De udregner resultatet på en anden måde, ja. Men hvorfor så overføre scoren til antal rigtige ud af 95?[/quote]
Er det ikke for at kunne sammenligne med AU’s grænsescore, da de blot angiver med antal rigtige?
Men på den anden side kan gennemsnittet af procentvis score i 3 kategorier heller ikke angive et “antal rigtige”, så er det jo bare gennemsnittet af 3 procenter… ? Jeg kan godt forstå folk tror man skal regne i forhold til de 95 spørgsmål.

SDU’s måde at regne på i år har lavet rav i systemet… Kunne de ikke bare blive enige om en måde på begge universiteter? :whistle: :pinch:

De udregner resultatet på en anden måde, ja. Men hvorfor så overføre scoren til antal rigtige ud af 95?[/quote]
Er det ikke for at kunne sammenligne med AU’s grænsescore, da de blot angiver med antal rigtige?
Men på den anden side kan gennemsnittet af procentvis score i 3 kategorier heller ikke angive et “antal rigtige”, så er det jo bare gennemsnittet af 3 procenter… ? Jeg kan godt forstå folk tror man skal regne i forhold til de 95 spørgsmål.[/quote]

En person med 169 points er gået videre til MMI i Århus. Hvis det skal omregnes til antal rigtige ud af 95 på samme vis som nogle har gjort her, fås:
169/3 = 56,33
56,33*0.95=53.5166

53.5166 =/= 55

De udregner resultatet på en anden måde, ja. Men hvorfor så overføre scoren til antal rigtige ud af 95?[/quote]
Er det ikke for at kunne sammenligne med AU’s grænsescore, da de blot angiver med antal rigtige?
Men på den anden side kan gennemsnittet af procentvis score i 3 kategorier heller ikke angive et “antal rigtige”, så er det jo bare gennemsnittet af 3 procenter… ? Jeg kan godt forstå folk tror man skal regne i forhold til de 95 spørgsmål.[/quote]

En person med 169 points er gået videre til MMI i Århus. Hvis det skal omregnes til antal rigtige ud af 95 på samme vis som nogle har gjort her, fås:
169/3 = 56,33
56,33*0.95=53.5166
53.5166 =/= 55[/quote]
Tja… det giver jo heller ikke mening… Jeg forstår det netop på samme måde som du gør, at man bare skal tage gennemsnittet af de 3 kategorier og dermed sammenligne med AU’s og SDU’s grænsescore, men det sjove er dog, at de to universiteters grænsescorer angiver forskellige “enheder”, hvor den ene (SDU) er gennemsnit af 3 procenter, og AU’s er antal rigtige af 95… Puha…

De udregner resultatet på en anden måde, ja. Men hvorfor så overføre scoren til antal rigtige ud af 95?[/quote]
Er det ikke for at kunne sammenligne med AU’s grænsescore, da de blot angiver med antal rigtige?
Men på den anden side kan gennemsnittet af procentvis score i 3 kategorier heller ikke angive et “antal rigtige”, så er det jo bare gennemsnittet af 3 procenter… ? Jeg kan godt forstå folk tror man skal regne i forhold til de 95 spørgsmål.[/quote]

En person med 169 points er gået videre til MMI i Århus. Hvis det skal omregnes til antal rigtige ud af 95 på samme vis som nogle har gjort her, fås:
169/3 = 56,33
56,33*0.95=53.5166
53.5166 =/= 55[/quote]
Tja… det giver jo heller ikke mening… Jeg forstår det netop på samme måde som du gør, at man bare skal tage gennemsnittet af de 3 kategorier og dermed sammenligne med AU’s og SDU’s grænsescore, men det sjove er dog, at de to universiteters grænsescorer angiver forskellige “enheder”, hvor den ene (SDU) er gennemsnit af 3 procenter, og AU’s er antal rigtige af 95… Puha…[/quote]

I forhold til det sidste eksempel jeg bruger, lader det ikke til, at AU anvender antal rigtige af 95, eftersom en “bestået” test på 169 points giver ~53, når pointsene omregnes.