Jeg tror godt, det kan være et hul sikkerhedsmæssigt.
Jeg stillede selv den megasvære diagnose: øjenbetændelse og ringede så op til apoteket m.h.p en telefonrecept.
Jeg havde forberedt mig grundigt, da jeg regnede med, at jeg skulle tjekkes.
Men nu er det jo ikke medicin med misbrugspotentiale og heller ikke særlig farligt - hverken sygdom eller medicinen…så da jeg havde meddelt, at jeg selv er læge, så gad apotekeren ikke høre mere.
Så i princippet kunne jeg jo være hvem som helst…da jeg havde nævnt, at jeg var læge, så kunne jeg slet ikke få lov til at opremse alle de formellle ting, jeg havde skriblet ned for at være godt forberedt…
Og jeg må også sige, at jeg synes, det er svært at være uddannet læge -
og så være patient.
Der er undersøgelser, der har vist at man enten bliver groft over- eller underbehandlet.
Sidst nævnte er jo åbenlyst farligt. Men det er førstnævnte altså også, da en unødvendig operation eller anden behandling - bare lige for en sikkerheds skyld - jo ikke lige er ufarligt eller uden risiko for komplikationer eller følger af en eller anden slags.
Jeg kan ikke finde ud af, om det er tåbeligt at dukke op til lægetjek, når mine børn fylder år.
Sundhedsplejersken har jeg forlængst droppet, da jeg aldrig har haft nogle problemer, som hun var uddannet til at hjælpe mig med.
Men så tænker jeg - jamen så er jeg måske den eneste, der skal vurdere mine børns trivsel - og som forælder er man måske ikke verdens mest objektive…
Så er det urimeligt at bruge de samme ydelser som alle andre, når man nu selv er læge - og f.eks. selv skal kunne lave børneus. i stor stil på andres børn?
Jeg føler, at da min læge godt ved, at jeg er læge, så får jeg ikke en normal behandling.
Jeg har overvejet at skifte læge for at opnå “anonymitet” i forhold til min uddannelse - og dermed opnå samme behandling - god eller dårlig - som alle andre almindelige dødelige mennesker - hvilket jeg jo også i bund og grund er - og mine børn er…