Post fejl, mangler, ris, ros og ØNSKER! her

Hej! Som tidl. pdamed.dk bruger er jeg godt tilfreds med de udvidede funktioner på dette nye site. Jeg savner dog den pda- eller mobil-venlige side pdamed.dk havde med de seneste indlæg i nogle udvalgte fora. Den havde jeg bl.a. også med stor gavn oprettet som Avantgo kanal.

Jeg har prøvet at installere den gamle version, men kunne ikke lige få den til at virke - da dette forum understøtter subfora… men jeg kan da kigge på det igen…

[quote=“quicksilver”:9hid79hs]Hej Frold,
Det er lækkert at du har adskilt de 3 sites så de har relevant info for hver især, kunne du gøre det samme for ‘nye emner siden sidst’? Jeg er f.eks. knap så intereseret i hvad der skrives på ‘studmed.dk’, men vil gerne vide hvad der er sket siden jeg var på pdamed sidst.

Hilsen JD[/quote]

Med lidt latens tid så er det blevet lavet.

I alle velkomst box har man frem over f.eks.

Vis indlæg siden sidste besøg (6)
(4) Studmed indlæg siden sidste besøg.
(1) PocketPC indlæg siden sidste besøg.
(1) Candmed indlæg siden sidste besøg.

Er der 0 indlæg i en af kategorierne så vises f.eks

Vis indlæg siden sidste besøg (6)
(4) Studmed indlæg siden sidste besøg.
(2) PocketPC indlæg siden sidste besøg.

Lidt smart…

Jeg takker Imladris fra han har også lavet andet kodearbejde til siden. Endnu en gang 1000 tak

[quote=“frold”:1aazzvx1][quote=“quicksilver”:1aazzvx1]Hej Frold,
Det er lækkert at du har adskilt de 3 sites så de har relevant info for hver især, kunne du gøre det samme for ‘nye emner siden sidst’? Jeg er f.eks. knap så intereseret i hvad der skrives på ‘studmed.dk’, men vil gerne vide hvad der er sket siden jeg var på pdamed sidst.

Hilsen JD[/quote]

Med lidt latens tid så er det blevet lavet.

I alle velkomst box har man frem over f.eks.

Vis indlæg siden sidste besøg (6)
(4) Studmed indlæg siden sidste besøg.
(1) PocketPC indlæg siden sidste besøg.
(1) Candmed indlæg siden sidste besøg.

Er der 0 indlæg i en af kategorierne så vises f.eks

Vis indlæg siden sidste besøg (6)
(4) Studmed indlæg siden sidste besøg.
(2) PocketPC indlæg siden sidste besøg.

Lidt smart…

Jeg takker Imladris fra han har også lavet andet kodearbejde til siden. Endnu en gang 1000 tak[/quote]

Det er lige præcis hvad jeg har savnet!
Tak for det, og flot arb.

Hilsen JD

Har du mulighed for at tilslutte RSS feed på disse sider ?

Jeg er lige begyndt at bruge det og finder det ret praktisk.

Det findes allerede.

På denne side kan du lave rss feeds for de fora du finder interessante :smiley: :wink:

http://www.studmed.dk/topics_anywhere.php

Du kan vælge RSS 0.91 eller som RSS 2,0 under “output metode”
Der er mange instillings muligheder men prøv dig frem, hvis der er problemer kan jeg godt hjælpe med at lave nogle…

Bør der ikke være en kategori for immunologi bøger ?

Opdelingen i bøger til bachelor og kandidatdel passer ikke rigtig til ny studioordning.

Nu er studmed.dk tænkt til at dække alle studieordninger på såvel KU, SDU og AU.

Pt. er immunlogi bøgerne placeret i : Mikrobiologi inkl. subspecialer

I sin tid søgte jeg at minimere antallet af fora for overskuelighedens skyld - men det kan godt være at det er på tide at udvide lidt…?

Æv, min blog bliver spammet i shoutboxen. Sikkert af en eller anden automatisk software.
Kan man ikke gøre noget ved det ?

Jeg har godt nok ikke skrevet indlæg endnu, men det sker også på de andre.

Det gælder også kommentarer til blogindlæg.
På Frolds blog er der 60-80 kommentarer med diverse billån og tjen hurtige penge.

Men man kan selv ordne det i kontrolpanelet: Disable shoutbox og begrænse kommentarer til dem der er registrerede brugere på siden.

Ja, jeg ved det godt!

Pt. har jeg ikke tænkte at gøre så meget ved det udover evt at fjerne blog funktionen - den bruges jo alligevel ikek!

Et problem der har drillet mig lige fra starten, men nu er blevet mig for meget:

Ofte når jeg går ind på studmed.dk og vælger at se nye emner bliver emnet ikke i vist, i stedet vises en boks der siger:

“Ingen nye indlæg siden dit sidste besøg”

Denne boks kommer uanset om tråden er helt nystartet, eller der blot er tale om en gammel tråd med nye indlæg - og det interessante er at den opstår i alle de tråde jeg åbner op (når fejlen er til stede)

Fejlen kan ske uanset hvordan jeg crawler studmed - men sker oftest når jeg vælger at åbne tråden(e) i et nyt vindue.

URL’en i det nyåbnede (ubrugelige) vindue er af følgende form:

http://www.studmed.dk/viewtopic.php?t=(topic nummer)&view=newest og har derfor selv fundet frem til at pågældende tråd kan læses ved at fjerne “)&view=newest” - undrer mig bare over uregelmæssigheden i forekomsten af det her problem, og tænkte derfor om det kun var mig der oplvede det?

Bruger du evt. RSS herfra?

Nej, har prøvet RSS på studmed efter jeg fik installeret IE 7.0 beta 2, men bruger det ikke længere. Problemet har også eksisteret før det, oplever det også enkelte gange når jeg får adgang til sitet på uni - finder dog uregelmæssigheden i forekomsten yderst underlig :slight_smile:

Det lyder som om du på en eller anden måde logger ind 2 gange. Jeg har ikke hørt andre have det problem. Endnu.

[quote=“Dr. Lechter”:w3b2cf6n]Det gælder også kommentarer til blogindlæg.
På Frolds blog er der 60-80 kommentarer med diverse billån og tjen hurtige penge.

Men man kan selv ordne det i kontrolpanelet: Disable shoutbox og begrænse kommentarer til dem der er registrerede brugere på siden.[/quote]

så er der ryttet op.

Jeg har nu fjernet shoutbox fra alle blogs og sat sådan at man skal være reg. for at poste i blog.

Jeg er i tvivl om det gælder for nyoprettede blogs men det gælder i hvert fald alle dem der oprettet indtil nu.

I firefox 1.5+ virker Citer valgte ikke. Der kommer [ quote ][/ quote ] men markeringen er ikke længere inden i qoute.

Er der andre som har samme problem? For mig er det ikke noget problem da jeg sætter teksten ind med middlemouse med et klik.

Jeg har søgt kort på phpbb, men synes ikke der kommer noget relevant op.

det virker findt for mig

Nogle der har noget på hjertet?

Håber på at kigge lidt på siden over sommeren - jeg har en del ideer… måske jeg skulle lave en ny post med tiden om mine planer med siden. Men trods jeg blir færdig så betyder det ikke siden dør - tværtigmod nu skal der skydes gang i candmed.com også!

Noget på hjertet: Siden her er skudt i vejret med raketfart.
Disse tal findes i et skummelt hjørne af studmed.dk:

“Idag har 2685 brugerer besøgt denne side :
: 71 tilmeldte, ingen skjulte og 2614 gæster ,
403 af dem inden for den sidste time.”

Det er da tal, der kan tage pusten fra enhver. Og skønt de siger det hele alene vil jeg tvære lidt mere rundt: Med al den udbygning her er jeg sikker på at siden har hjulpet mange studmed’er og kommende af slagsen. Helt sikkert mig 8)

Så frold… Det her har du ærligt fortjent:
http://ww.lauritz.com/images/vare/4/4/1/4/a441418-1.jpg

:bash: