Resultat af MMI 2011

[color=#000000]
Tillykke til alle jer der kom igennem nåleøjet!

Jeg er selv en af de håbefulde anno 2012, og ville derfor høre om nogen ville uddybe emnerne?

Jeg ved, at de fleste emner skifter fra år, men det er mere et (muligvist håbløst) forsøg på at forstå, hvordan de forskellige institutioner er relateret til overemnet, men umiddelbart synes jeg at emnerne lyder meget abstrakte for en udenforstående, og des mere information jeg kan indhente som ville have den mindste positive indflydelse på et eventuelt resultat, er mere end velkommen (selvom der på ingen måde er garanti for, at jeg overhovedet kommer så langt, så håber jeg, at det måske også kunne være til glæde for andre)

Hvis en ville tage dem stykke for stykke, ville jeg være ovenud lykkelig!

[/color]

Det du efterspørger vil ikke hjælpe dig under MMI.

Et råd der vil hjælpe dig: Læs dagensmedicin.dk, eller sundhedsrelevant nyhedsstof, og tænk lidt over betydningen.
Allerede der er du godt hjulpet på vej.

God vind!

Det var ikke fordi jeg regnede med, at det ville hjælpe mig direkte, men mere for at se om kunne se mig ud af sammenhængen mellem overemne og selve interviewet.

Læser og læser på livet løs om nyheder ud fra flere opfordringer, dog ved jeg ikke hvordan det har relevans - vil du løfte sløret for det?

  • og tak og i lige måde hvorend sin destination er! :slight_smile:

Din*

Ikke at jeg forstår hvad du præcist mener, men har du læst tråden: http://www.studmed.dk/forum/180-Kommende-studmed/71841-Guide-til-optagelse-igennem-kvote-2 ?

Der står et overemne, som kan være plastikkirugi. Så vil der stå en stykke tekst som omhandler lidt tal om hvor mange der er privatpraktiserende, antallet af diverse operationer, gennemsnitløn osv.

Så vil der stå et spørgsmål hvor de vil høre din mening, som tager udgangspunkt i ovenstående tekst.

Ikke at jeg forstår hvad du præcist mener, men har du læst tråden: http://www.studmed.dk/forum/180-Kommende-studmed/71841-Guide-til-optagelse-igennem-kvote-2 ?

Der står et overemne, som kan være plastikkirugi. Så vil der stå en stykke tekst som omhandler lidt tal om hvor mange der er privatpraktiserende, antallet af diverse operationer, gennemsnitløn osv.

Så vil der stå et spørgsmål hvor de vil høre din mening, som tager udgangspunkt i ovenstående tekst.[/quote]

Undskyld hvis jeg fik forklaret mig ukonkret - men du svarede nu alligevel på hvad jeg søgte!

Det var for at se sammenhængen mellem et overemne og den egentlig opgave ved den pågældende station :slight_smile:

Sidste spørgsmål: Bliver karakteren så givet ud fra ens personlige holdninger, eller om hvorvidt man kan redegøre for sine egentlig holdninger?

Jeg har da en gang eller to (;)) måtte sande, at jeg muligvis har grebet et vist emne forkert an, og derfor under en diskussion måske stå helt og revurdere sin egentlige mening, forstået på den måde at ens holdning muligvis ikke er entydig.

Det ville vist være meget urimelig vurdering at give point ud fra vedkommendes personlige holdning. Så vil alle dem der er imod aktiv dødshjælp få 7, mens de andre ville få 0 :wink:

God pointe :wink:

Nu sidder jeg med enorme sommerfugle i maven, da jeg selv skal til MMI test på tirsdag, og studser derfor over følgende:

Af hvad jeg kan læse mig til i dette indlæg, så skulle i forbi 8 stationer, og derfor kæmpede med en maksimal score på 56 point, men af hvad jeg kan se på SDU.dk/optag, så drejer det sig om 7 stationer?

Varierer antal stande fra år til år, eller er der noget jeg misforstår? Grænsescoren for sidste år (39) er jo forholdsvis meget ud af 56, men indlysende mere ud af 49, og som med MCQ, så må man vel forvente, at denne også stiger.

Antallet af stande var otte sidste år - og det stod der på infosiden inde på sdu.dk/optag… I år står der syv - så man må formode det er fordi der er syv stande i år :wink:
Kan ikke se at der skulle være en sammenhæng mellem stigningen i point i MCQ og så MMI - men nu må vi se :slight_smile:

Blev bare lige forvirret, da jeg troede, at en stand som “samarbejde”, ville give vurderinger pointmæssigt, men kun tælle som en stand, men tak for svaret - så må vi se, om det er en fordel eller en ulempe :wink:

Synes bare generelt, at tendensen har været en stigning i grænsescoren.

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad du mener med det første du skriver? Men når du skal samarbejde så tæller udførelse og instruering for hver sin stand og dermed særskilte point :slight_smile: Sådan var det i hvert fald sidste år!

Håber det var til hjælp

Det var præcist det jeg mente.

De skriver selvfølgelig også på SDU.dk, at MMI varierer med 6-8 stande.

Tak for svaret i hvert fald! :slight_smile: