Resultat af MMI 2011

Hej!

Jeg slap så ikke ind, men fik at vide, at jeg kom på en venteliste. Ved i hvor mange står på ventelisten?

Og tillykke til jer, der slap ind :slight_smile:

@Fluen

Nej, måske ikke. Det er bare lidt en skam, at jeg ikke bare kan sige sandheden. Jeg er faktisk ligeglad (positivt) med hvor jeg kommer ind, bare det er KU, SDU eller AU.Alle steder ville være en drøm i opfyldelse.

@Dysp
Jeg tror faktisk det har trukket lidt ned, fordi en stor del af det som du tilsyneladende brænder for, kan opnås ved mange forskellige uddannelser. Derfor kunne det nemt se ud som om at du faktisk er ligeglad med selve uddannelsen til læge, men bare gerne vil studere anatomi og fysiologi på et eller andet plan. Du fortæller også at du måske ikke vil arbejde som læge - en ret skidt kommentar til lægestudiet. Jeg må indrømme at jeg faktisk ikke helt føler den motivation du siger, du har. Istedet føler jeg en fanatisme og tilbedelse af studiet og et eller andet sted en tanke om, at selvom mange uddannelser kan give dig meget af det du ønsker så SKAL det bare være medicin.

Igen - hvad man har læst i forvejen bør ikke trække op, hvilket det heller ikke har gjort, men den diskussion har vi haft.

[quote=“meid”:39wybptg]Hej!

Jeg slap så ikke ind, men fik at vide, at jeg kom på en venteliste. Ved i hvor mange står på ventelisten?

Og tillykke til jer, der slap ind :slight_smile: [/quote]

Alle der ikke kom ind, står på ventelisten :slight_smile:

Om man kommer ind afhænger af hvor mange du har fået, og hvor mange der takker nej til pladsen af den eller anden grund :slight_smile:

Hvor mange point fik du? :slight_smile:

[quote=“badooo”:puy3t1qa]@Dysp
Jeg tror faktisk det har trukket lidt ned, fordi en stor del af det som du tilsyneladende brænder for, kan opnås ved mange forskellige uddannelser. Derfor kunne det nemt se ud som om at du faktisk er ligeglad med selve uddannelsen til læge, men bare gerne vil studere anatomi og fysiologi på et eller andet plan. Du fortæller også at du måske ikke vil arbejde som læge - en ret skidt kommentar til lægestudiet. Jeg må indrømme at jeg faktisk ikke helt føler den motivation du siger, du har. Istedet føler jeg en fanatisme og tilbedelse af studiet og et eller andet sted en tanke om, at selvom mange uddannelser kan give dig meget af det du ønsker så SKAL det bare være medicin.

Igen - hvad man har læst i forvejen bør ikke trække op, hvilket det heller ikke har gjort, men den diskussion har vi haft.[/quote]

Ja, bestemt.

Men du må forstå, at jeg deler samme motiver som alle de andre; jeg har bare en brændende kærlighed til faget. Jeg VIL være læge. Det er skam også lægegerningen der tiltaler mig ekstremt meget. Jeg vil SÅ gerne være i stand til at hjælpe folk og virke som læge. Jeg er utrolig menneskekær (tak mor) og har god kendskab til en læges arbejde, da min mor er sygehjælper på en operationsafdeling. Jeg har nøjagtig samme indstilling til at kunne hjælpe mennesker, som du har; det er bare ikke min PRIMÆRE motivation. Lad mig prøve at dele det op i point på en 10-skala, så kan jeg vurdere hvad min motivation er: (:D)

10 er at det betyder meget for mig, 1 er at det betyder meget lidt.

  • Interesse og kærlighed for anatomi/fysiologi (teori): 10
  • Interesse for det praktiske i faget: 8
  • Interesse for at kunne hjælpe mennesker/arbejde med mennesker: 9
  • Studielivet og muligheden for at studere med ligesindede: 9
  • Lønnen: 1
  • ‘Status’/prestige ved at være læge/medicin-studerende: 2
  • Muligheden for at beskæftige mig med noget jeg elsker resten af mit liv: 10

Så jeg håber du forstår hvad mine motiver er og hvordan de vægtes. Fordi jeg går meget op i teori, behøver jeg ikke IKKE være interesseret i at hjælpe andre/det praktiske/alt muligt andet. Jeg har nærmest en ‘tilbedelse’ af studiet, det har du ret i… Men ikke for studiets skyld, men for min egen. Det er blevet mit mål med livet og det er absolut det jeg brænder allermest for; hele mit liv handler om det. Er det usundt at vide man hvad vil? Kæmpe for noget man vil? Gøre hvad man elsker? Jeg har aldrig været mere lykkelig end jeg er nu; også selvom jeg ikke er kommet ind. Kampen er frustrerende, men jeg lader mig aldrig slå ud, jeg tager det blot som en udfordring og smiler af alt det negative, såsom at jeg skal tilbringe endnu et år på et studie, som jeg kunne konstruktivt kritisere herfra og til jul 2015 (det hænger ligeså godt sammen som en vandmand i en vulkan).

Ok, takk :slight_smile:

Jeg fik kun 32, så jeg forventer nu heller ikke at slippe ind. Bare noget jeg undrede mig over.

Hei alle dere som har fått plass!

Jeg ringte SDU i går, og de sa at forrige år så var den yngste som startet i semptember 21,5 år. Det vil si at alle som er yngre enn 21,5 år må starte i februar. Jeg er kun 20 år, så det blir nok februar-start på meg!

Dysp hvis du ikke er interesseret i arbejdet som læge/det praktiske/at tage dig af patienter så skal du da heller ikke læse medicin. Du kan sagtens læse anatomi og fysiologi og slippe for alt det ved at læse medicin og teknologi (de har nogle timer på dtu og andre på panum).

Jeg kender en der læser det som synes det er super fedt. Den eneste dårlige oplevelse han har haft var da han snakkede med en pige i fredagsbaren som gik så snart han sagde medtek. :smiley:

http://www.ug.dk/uddannelser/universite … ologi.aspx

[quote=“Struensee”:26hf3nhc]Dysp hvis du ikke er interesseret i arbejdet som læge/det praktiske/at tage dig af patienter så skal du da heller ikke læse medicin. Du kan sagtens læse anatomi og fysiologi og slippe for alt det ved at læse medicin og teknologi (de har nogle timer på dtu og andre på panum).

Jeg kender en der læser det som synes det er super fedt. Den eneste dårlige oplevelse han har haft var da han snakkede med en pige i fredagsbaren som gik så snart han sagde medtek. :smiley:

http://www.ug.dk/uddannelser/universite … ologi.aspx[/quote]

Lod du være med at læse mit sidste indlæg med vilje? :slight_smile:

Jeg er meget interesseret i at arbejd som læge/det praktiske/tage mig af patienterne. Det er bare ikke der hvor min interesse er ALLERstørst. Havde det været min primære interesse, var jeg jo nok blevet sygeplejerske/sygehjælper/social medarbejder. Jeg er sundhedsvidenskabelig akademiker OG omsorgsfuld, samt menneskekær. Lægegerningen er det perfekte job, som opfylder alle mine krav til en profession.
Jeg vil ikke være udelukkende akademiker, da jeg vil savne at arbejde med mennesker og den praktiske kunnen.
Jeg vil ikke være udelukkende ‘praktiker’, da jeg vil savne det intellektuelle og akademiske.

Jeg er SUPER interesseret i begge dele, jeg er bare en liiiiiillle smule mere interesseret i det akademiske. Er det en forkert måde at udtrykke det på? Skal jeg bare holde mig til at sige, at jeg synes alt er fucking awesome og dermed give udtryk for, at jeg ikke har tænkt over, hvad der EGENTLIG interesserer mig? Mine interesser er meget velovervejede og baseret på egen erfaring. Det er jo netop derfor, at jeg kan være præcis i at fortælle hvad der netop interesserer mig. Meeen, måske ændrer det sig, når jeg så rent faktisk studerer; who knows? Men lige nu er mine interesser således.

Hej alle

Først og fremmest tillykke til dem der er kommet ind på medicin :slight_smile:
Jeg fik selv en score på 38 og med en grænsescore på 39 kommer man næsten ikke tættere på.
Jeg er nu placeret på en venteliste og vil blive tilbudt en plads hvis der er nogen, der alligevel ikke takker ja til deres plads på SDU.
Da jeg var meget tæt på at få en høj nok score håber jeg stadig jeg har en chance, men er der nogen af jer, der har nogen ide om hvor stor min chance er? Tror I lige så godt jeg kan slå drømmen ud af hovedet, eller mener I at jeg endnu har en reel chance for at komme ind på drømmestudiet?

Mvh Martin

Det er ikke alle, der ikke blev optaget, der har fået en ventelisteplads (var der en tidligere der mente). Jeg snakkede med dem på SDU, for at høre lidt om chancerne (er selv på venteliste) og hun sagde, at det var umuligt at sige. Hun sagde, der havde været år, hvor næsten alle fra ventelisten var optaget efterfølgende og nogle år var det kun nogle få. Så længe man var på venteliste, var der en chance. Men regner nu heller ikke med noget.

Sagde de noget om hvornår man senest ville få svar hvis man blev optaget fra ventelisten?

Ja, det gør man den 30.juli. Så var alle pladser fordelt på de forskellige universiteter. Må bare krydse fingre for, at der er mange der har søgt et andet universitet på højere prioritet og får den plads:)

Andre på venteliste, der har lyst til at dele deres score? Fik selv 32, så er nok langt nede på listen… :frowning:

[quote=“cermet”:85ytov2z]Hej alle

Først og fremmest tillykke til dem der er kommet ind på medicin :slight_smile:
Jeg fik selv en score på 38 og med en grænsescore på 39 kommer man næsten ikke tættere på.
Jeg er nu placeret på en venteliste og vil blive tilbudt en plads hvis der er nogen, der alligevel ikke takker ja til deres plads på SDU.
Da jeg var meget tæt på at få en høj nok score håber jeg stadig jeg har en chance, men er der nogen af jer, der har nogen ide om hvor stor min chance er? Tror I lige så godt jeg kan slå drømmen ud af hovedet, eller mener I at jeg endnu har en reel chance for at komme ind på drømmestudiet?

Mvh Martin[/quote]

Jeg tror der er ret stor sandsynlighed for at du kommer ind :slight_smile:

Sidste år var der en del der blev optaget med to point under grænsescoreren, så jeg ville vurdere at du har en reel chance :slight_smile:

Først og fremmest tillykke til alle dem som sneg sig gennem nåleøjet ved MMI, det gjorde jeg også selv :slight_smile:

Er der nogen der ved noget om datoerne for studiestart, andet end september eller februar?
Jeg har nemlig et arbejde der skal opsiges med én måneds varsel, og jeg synes det bliver lidt stressende at have sidste arbejdsdag den 31/8 og så starte den 1/9. Derudover synes jeg også jeg har læst at der er introuge i ugen før studiestart, hvilket jeg heller ikke vil have mulighed for at deltage i, medmindre jeg får sagt mit job op senest d. 30/6 (inden jeg overhovedet ved om jeg er sommer- eller vinterstarter.)

Er der nogen der har været/er i samme situation som har tænkt nogle kloge tanker?

[quote=“Ilmer”:wrex2v12]Først og fremmest tillykke til alle dem som sneg sig gennem nåleøjet ved MMI, det gjorde jeg også selv :slight_smile:

Er der nogen der ved noget om datoerne for studiestart, andet end september eller februar?
Jeg har nemlig et arbejde der skal opsiges med én måneds varsel, og jeg synes det bliver lidt stressende at have sidste arbejdsdag den 31/8 og så starte den 1/9. Derudover synes jeg også jeg har læst at der er introuge i ugen før studiestart, hvilket jeg heller ikke vil have mulighed for at deltage i, medmindre jeg får sagt mit job op senest d. 30/6 (inden jeg overhovedet ved om jeg er sommer- eller vinterstarter.)

Er der nogen der har været/er i samme situation som har tænkt nogle kloge tanker?[/quote]

Jeg tror det bedste du kan gøre er at ringe til studievejledningen, de må da hvert fald have et kvalificeret bud :slight_smile:

[quote=“Ilmer”:kqzrp2wz]Først og fremmest tillykke til alle dem som sneg sig gennem nåleøjet ved MMI, det gjorde jeg også selv :slight_smile:

Er der nogen der ved noget om datoerne for studiestart, andet end september eller februar?
Jeg har nemlig et arbejde der skal opsiges med én måneds varsel, og jeg synes det bliver lidt stressende at have sidste arbejdsdag den 31/8 og så starte den 1/9. Derudover synes jeg også jeg har læst at der er introuge i ugen før studiestart, hvilket jeg heller ikke vil have mulighed for at deltage i, medmindre jeg får sagt mit job op senest d. 30/6 (inden jeg overhovedet ved om jeg er sommer- eller vinterstarter.)

Er der nogen der har været/er i samme situation som har tænkt nogle kloge tanker?[/quote]

Mitt semester (5.) starter mandag 29. august, så vil tro det samme gjelder for dere :slight_smile:
Utover det er det introdager fra torsdag 25. august, noe som er et must å delta i!

Hej, jeg kom også ind, men har samtidig fået en dispensation fra KU, der sikrer mig optagelse dér. Derfor vil der være i hvert fald en af jer på venteliste, der vil få en god besked sidst i juli :smiley:

[quote=“Ilmer”:3gvmqqie]Først og fremmest tillykke til alle dem som sneg sig gennem nåleøjet ved MMI, det gjorde jeg også selv :slight_smile:

Er der nogen der ved noget om datoerne for studiestart, andet end september eller februar?
Jeg har nemlig et arbejde der skal opsiges med én måneds varsel, og jeg synes det bliver lidt stressende at have sidste arbejdsdag den 31/8 og så starte den 1/9. Derudover synes jeg også jeg har læst at der er introuge i ugen før studiestart, hvilket jeg heller ikke vil have mulighed for at deltage i, medmindre jeg får sagt mit job op senest d. 30/6 (inden jeg overhovedet ved om jeg er sommer- eller vinterstarter.)

Er der nogen der har været/er i samme situation som har tænkt nogle kloge tanker?[/quote]

Hvis der skulle være nogen som er interesseret er her svaret fra studievejledningen:

Hej Daniel

Tak for din henvendelse og tillykke med din optagelse.
Jeg kan fortælle dig at den første uge op studiet altid er omkring 1. september (for vinterstart er det 1 februar). Så her til efteråret vil det mandag d. 29. august i uge 35. Rusarrangementet plejer at starte torsdagen før, altså den 25 august. Rent fagligt sker der ikke så meget dagene i uge 34. Men det er en rigtig god mulighed, for at lære de andre at kende og jeg vil helt sikkert anbefale dig at deltage i rusarrangementerne.

Held og lykke med din studiestart.

Er det noen nordmenn som er kommet inn, men som muligens kommer inn andre steder (København, Aarhus, norge etc.)?
Fikk selv 43 poeng og er på venteliste.