Tillykke med din autorisation-papirløs?!

Kære Alle

Jeg nyuddannet læge, jeg har modtaget en mail, fra SST, hvor de skriver at man ikke længere for et “papirbevis” for autorisation.
Men at jeg er blevet “papirløs”, og at jeg kan slå min autorisation op på SST’s hjemmeside.

Dvs 6 års uddannelse, og så fordi jeg er langsom, og blev læge efter 1 jan 2010, får jeg ikke noget papir…

Jeg kan se det fornuftige I at have et online register, men hvorfor, får jeg ikke et papir, jeg kan hænge på væggen…
Jeg kan nu udskrive en e-mail, uden SST’s logo, og så hænge op…

Hvis man regner lidt på det, så er der max 500 læger blevet færdige, SST har derfor sparet 500x6kr -> 3000kr, på 1/2 år, på at sende en mail.

Jeg har kontaktet SST i dag, og de vil ikke sende et papir bevis ud på at jeg er blevet læge, til trods for at jeg tilbød at betale for det.

Er det i orden?

/Svend Gundestrup
Læge, papirløs, med en udskrift af en mail på væggen efter 6års studie

Ja det er da helt ok. Os der har det famøse stykke papir er jo konstant angste for, at det skal blive væk, ødelagt etc. Hvis det sker, kan man nemlig ikke få et nyt stykke papir med autorisationen.

Så jeg tror at det både for SST, men bestemt også for læger i det lange løb er langt bedre med en onlineløsning.

jeg er enig i at et online register (som har eksisteret i nogle år), er smart for alle parter men, at de fjerner papiret, forstår jeg ikke.
Det betyder at du bare kan tage dit papir autorisations bevis, og bruge:

  1. Dækserviet
  2. Optænding i brænde ovnen
  3. afleveres i nærmeste papir container, så det kan genbruges til fx. toiletpapir.

Dette er en Copy-paste, fra den mail, jeg modtog igår:
Kære Svend Erik Gundestrup

Du har hermed pr. 29. januar 2010 opnået autorisation som Læge.

Autorisationen meddeles dig i medfør af lov om autorisation af sundhedspersoner og om sundhedsfaglig virksomhed.

Papirløs autorisation