Optagelsesprøve på SDU

Årh, mon ikke du tager hele turen i år så Fluen :slight_smile: held og lykke i hvert fald!

Det håber jeg da hvert fald jeg gør :silly:

Held og lykke til dig også :slight_smile:

Hej folkens;D
Jeg skal også til MCQ her på lørdag, hold et kl. 09:30
Jeg kører i bil fra Århus 07:15, så hvis nogen skal med må de meget gerne skrive på 27509636
jeg har tre pladser, 75 kr. per plads.

Puha, har snart terpet de opgaver igennem 100 gange… Er der ingen andre end de 15 stykker?

Mit bedste råd til jer som skal til MCQ er at disponere jeres tid fornuftigt. Næsten 100 spørgsmål på 2 timer, er ikke ret meget tid til hver enkelt spørgsmål, som alle tæller lige meget.

DERFOR, lad hver med at forvirre jer selv over fx at analysere en filosofisk test, hvis det ikke er jeres stærke side. Sæt et kryds og spring den over, og så tag de sværeste til sidst. Det er for dumt ikke at kunne nå de sidste 10 opgaver, som måske er nemmere end den ene som man bøvlede længe med.

Håber det kan bruges, jeg kom selv ind via kvote 2 sidste år så det er ikke bare tom snak :slight_smile:

Tak for rådet :)!

Hvordan gjorde du mht. at vende tilbage? Bare lige en markering med en tusch eller?

Hvor tykt er det kompendie man skal igennem?

Så vidt jeg husker får man udleveret noget kladdepapir, og så er det bare at skrive opgavenummeret ned, og evt. sin første indskydelse til svar (Hvis man nu ikke når tilbage kan lige hurtigt sætte krydser til sidst)

Gennemsnitlig er der vel 2-4 opgaver pr. side, og med 95 opgaver bliver det til en del sider :slight_smile:
Udover opgavekompendiet får man udleveret et svarark til at sætte krydser på, så det er hurtigt lige at gøre til sidst.

HUSK også at sætte krydser ved alle opgaver selvom i ikke har nået dem, forkerte svar trækker jo ikke ned, og man kan jo være heldig :wink:

Tja, jeg vil i hvert fald give det et bravt forsøg!

Læste man får ca. 10 minutter inden testen går igang - kan det passe? For så kan man da lige orientere sig, og hurtigt sætte sig til rette.

Jeg mener der god tid til lige at samle tankerne inden testen starter. De 10 minutter er udelukkende til at læse reglerne, og hvordan man skal svare… så vidt jeg husker i hvert fald :slight_smile:

Årh okay.

Jamen tak for rådene! :slight_smile:

Hej,

Jeg har intet læst op på prøven (tidligere sæt m.m.) og skal også dertil på Lørdag. Vil jeg have en jordisk chance for at komme videre?

-Nogen som kom videre selv uden forberedelse?

Hele meningen med prøven er jo at man ikke kan forberede sig… Det kan man så godt lidt alligevel ved at løse lignende opgaver men det er langt fra afgørende. Jeg mener at det at disponere sin tid er vigtigere end at forberede sig. Så ja selvfølgelig har du en chance :slight_smile:

Jeg gik videre, og min eneste forberedelse var at løse det sæt som man kan hente på deres hjemmeside.

Jeg kom også videre sidste år. Den eneste forberedelse jeg havde var at løse de sæt der ligger på deres hjemmeside, og så måtte jeg lige lære at regne gange og divider opgaver i hånden :stuck_out_tongue:

Nu skriver du “de sæt” Fluen, er der mere end 1?

Hov nej, der skulle stå det :slight_smile:

Nå for søren, øv. Ville gerne have haft endnu flere eksempler at gå ud fra :p…

Puha, nu begynder nervøsiteten at melde sig!

Samme her, haha. Hvilket hold er du på?

Tak til alle jer der har budt ind på tråden .
Selv har jeg bare prøvet et par eksempler igennem, jeg ved simpelthen ikke hvad jeg mere kan gøre.

Knæk og bræk til hele banden imorgen .
Ellers har jeg bare at sige:

"AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRGH !!! "

Lol. Ja. :slight_smile: Hvis ikke dette år, så næste år. Det er ikke liv og død, after all. Vi må bare gøre vores bedste.