MCQ 2017 resultat

Er folk klar over, at de har trukket resultaterne fra Uni-testen på AU tilbage?
De skriver at der er sket en fejl, og folk endnu ikke er sikre på at gå ind…

Forstår ikke at sådan en fejl kan ske… Men undrede mig også meget over at folk var begyndt at få svar, når de har skrevet at det først er kl. 16.00 man får sit resultat. Men håber på det bedste for alle :slight_smile:

Ej det er da totalt træls!
Nu var man ellers blevet så glad for at gå videre og så trækker de måske invitationen tilbage…
Ja vi må håbe på det bedste for alle :slight_smile:

Er der nogen, som kan fortælle mig, hvorfor man ikke bliver inviteret til test, selvom ens score er på 175 og grænsen ligger på omkring 57?

HEJ
Hopper lige ind i tråden :stuck_out_tongue: Nogen der ved hvorfor AU har trukket invitationerne tilbage, jeg kan ikke selv logge ind i øjeblikket, siden siger der er en opdatering igang :unsure:

Der er vist sket en fejl. Er mere nervøs for om fejlen også kommer til at påvirke resultatet fra SDU? De er nemlig i gang med at ‘‘opdatere’’ deres side nu…

Men er det en fejl med resultatet eller med grænsescoren, for hvis det kun er grænsescoren der er forkert, er jeg ikke længere så bekymret for ikke at være gået videre :pinch:

Der står at de har lavet en fejl ved udmelding af hvem der er gået videre, det er dog ikke klart om det er grænsescoren eller resultaterne der er fejl i.

[i]"Vi har opdaget, at der er sket fejl i vores udmelding af, hvem der går videre til MMI’en på Aarhus Universitet. Derfor er vi desværre nødt til at tilbagekalde den meddelelse, du har fået via kvote 2 systemet 16. maj.
Det betyder, at det endnu ikke er sikkert, om du rent faktisk er gået videre til MMI’en, eller om du ender med at få afslag.

Når vi har rettet fejlen, vil du modtage en ny besked, hvor du får at vide, om din score i uniTEST er høj nok til at du går videre til MMI. Dette sker forventeligt i løbet af et par dage.

Vi beklager meget, at vi ikke har kunnet melde det rigtige ud i første omgang"[/i]

Hvor er det i trykker inde op AU’s side? Jeg er inde på mit.au.dk, men jeg ved ikke hvor man ser svar på kvote 2?

Fordi 175/300*100 = 58,3%
58,3% af 95 = 55,6

det er ikke nok til at have 57 rigtig :slight_smile:

Gå lidt ned på siden, og under “Studium” så tryk på det nederste punkt, der hedder “Din ansøgning til Medicin kvote 2”

De kan virkelig ikke være bekendt at lade os vente “et par dage” ekstra! Så går jeg da først helt i spåner! :ohmy:

SDU er færdig med at opdatere deres hjemmeside, eller jeg kan i hvert fald logge ind igen nu :wink: de har ikke ændret noget andet end at offentliggøre grænsescoren til 57,67

[quote=“MariaMa” post=87288]Fordi 175/300*100 = 58,3%
58,3% af 95 = 55,6

det er ikke nok til at have 57 rigtig :)[/quote]

Hvad har dette relevans til? Bare, så jeg kan følge ordentligt med i debatten lige nu.

Desuden fortæller myraki, at han med 169 points ikke gik videre til MMI i SDU, men at han med sine 56 points gik videre i Århus. Hvordan finder man så sammenhængen mellem grænsescorerne mellem Århus og Odense, for dette stemmer på ingen måde overens med, at folk via procent finder den mængde af korrekte svar i de 95 spørgsmål. Hvis myraki fortæller, at han med 56 points er gået videre i Århus, er det nærmere bare udregnet på samme måde, som ens score udregnes ved SDU (gennemsnittet af scorer fra de 3 opgavetyper lagt sammen, 169/3~=56, grænsekvotient på 55).

Jeg er helt utroligt forvirret…

Der var en tideligere der spurgte, jeg kan bare ikke finde ud af hvordan man svarer direkte åbenbart, troede jeg havde citeret :stuck_out_tongue: min fejl… :wink:
men ved heller ikke rigtig længere hvad der er rigtig og forkert… det gav mening før med den type udregning for resultatet men efter AU har trukket sin invitationer tilbage har jeg ingen ide om hvordan man kan regner sdu scoren om :stuck_out_tongue:

1 Synes om

Jeg tror ikke det er fejl med deres grænsescore. Hvis grænsescoren virkelige er 55 på Århus, så skal man have 175 procentvis score for at gå videre. Så hvis i har 175 eller derover så er i videre:
((175/3)/100) ¤ 95 = 55.41
og dem som har 180 eller derover er sikker på SDU:
((180/3)/100) ¤ 95 = 57

Det er helt OK! Jeg forstår bare ikke, hvorfor folk udregner det sådan. På SDU’s side står der, at “Din score er gennemsnittet af henholdsvis Kvantitativt ræsonnement, Kritisk ræsonnement og Sprogligt ræsonnement.” Altså har dette intet med procenter ift. 95 spørgsmål at gøre. Det stemmer heller ikke overens med, at myraki med 169 points er gået videre til MMI i Århus. Samtidigt forstår jeg ikke, at en person med 175 points ikke er gået videre.

[quote=“Haroon-kher” post=87294]Jeg tror ikke det er fejl med deres grænsescore. Hvis grænsescoren virkelige er 55 på Århus, så skal man have 175 procentvis score for at gå videre. Så hvis i har 175 eller derover så er i videre:
((175/3)/100) ¤ 95 = 55.41
og dem som har 180 eller derover er sikker på SDU:
((180/3)/100) ¤ 95 = 57[/quote]

Se indlæg #87292. Jeg forstår ikke, hvordan det giver mening.

Refererer hurtigt til SDU’s side igen:

“Din score er gennemsnittet af henholdsvis Kvantitativt ræsonnement, Kritisk ræsonnement og Sprogligt ræsonnement.”

Altså intet om at regne ens points ift. at der er 95 spørgsmål (*0.95)

forstår godt du er forvirret er også selv virkelig forvirret, håber bare ikke resultaterne er forkert… men så ville sdu vel også have ændret deres, og de ikke ændret det endnu :huh:

[quote=“PelleOToft” post=87292][quote=“MariaMa” post=87288]Fordi 175/300*100 = 58,3%
58,3% af 95 = 55,6

det er ikke nok til at have 57 rigtig :)[/quote]

Hvad har dette relevans til? Bare, så jeg kan følge ordentligt med i debatten lige nu.

Desuden fortæller myraki, at han med 169 points ikke gik videre til MMI i SDU, men at han med sine 56 points gik videre i Århus. Hvordan finder man så sammenhængen mellem grænsescorerne mellem Århus og Odense, for dette stemmer på ingen måde overens med, at folk via procent finder den mængde af korrekte svar i de 95 spørgsmål. Hvis myraki fortæller, at han med 56 points er gået videre i Århus, er det nærmere bare udregnet på samme måde, som ens score udregnes ved SDU (gennemsnittet af scorer fra de 3 opgavetyper lagt sammen, 169/3~=56, grænsekvotient på 55).

Jeg er helt utroligt forvirret…[/quote]

På SDU’s hjemmeside står grænsescoren 57.67, og de skriver, at din score er gennemsnittet af samtlige score i alle 3 kategorier. Jeg har selv regnet om, med e score på 147 i alt, men 49 i gennemsnit. Jeg gik ikke videre.