MCQ-test, 30.april 2011

Jamen Susan, du er vel ikke så søvnig at du helst vil sove et par nætter længere før du får svar ? :lol:

Optagelse på SDU – Følg din ansøgning her! med login står der:

Og jeg husker også det stod på nogle plakater på SDU i forgårs.

Ved ikke hvor du har d. 16. maj fra, så længe tror jeg næppe vi overlever :cry:

Knus
Mignon

[quote=“Mignon”:3vgnigzy]Jamen Susan, du er vel ikke så søvnig at du helst vil sove et par nætter længere før du får svar ? :lol:

Optagelse på SDU – Følg din ansøgning her! med login står der:

Og jeg husker også det stod på nogle plakater på SDU i forgårs.

Ved ikke hvor du har d. 16. maj fra, så længe tror jeg næppe vi overlever :cry:

Knus
Mignon[/quote]

Sørme om du ikke har ret!!1 :wink: Jeg har nok bare blandet det sammen med d. 26…
Og nej, ikke om jeg vil vente længere end højst nødvendigt!! Synes i forvejen at ventetiden er uudholdelig - dejligt at jeg lige kan korte 2 dage af… :smiley:

Jeg føler mig lidt som Julemand, får folk i godt humør og sådan :smiley:

Bliv endelig ved kære Mignon! :smiley:

Jeg magter ikke at vente så længe på at få resultatet. Hvorfor kan de ikke få det ud af verden hurtigst muligt?
Er seriøst det mest utålmodige menneske ever :frowning:

Det gør jeg hjertens gerne :lol: Men lov mig ikke at få abstinenser, da jeg er ude at nyde livet (i arbejdsøjemed, men alligevel noget meget hyggeligt samvær) hele aftenen :smiley:

@Kulka: vi må hypnotisere dig, så du er fuldstændigt uvidende om at du venter på at få besked :wink: (samme behandling modtages gerne af undertegnede :shock: )

Mignon

Kulka; du magter ikke at vente 14 dage på dine svar?
Jeg har indstillet mig således, at jeg VIL læse medicin uanset hvad. Jeg er seriøst indstillet på at vente 10 år, hvis det skulle være. Intet skal stoppe mig! :slight_smile:

Der er en markant forskel på ambitioner og ventetiden på et resultat…

Tjoaeh, nu skulle det jo forstås således, at jeg er indstillet på at vente på både resultatet og selve studiet. Det handler vel om indstilling; en indstilling som netop bærer præg af, at jeg er indstillet på ikke-gode resultater og derfor ikke nødvendigvis ligger søvnløs over det. Det kommer, som det kommer og om det tager 10 år, then be it. Jeg håber du kan se sammenligningen, som jeg forsøgte at fremlægge.

Jeg påpegede blot, at jeg ikke ser den røde tråd, du postulerer, der er. Ser virkelig ikke sammenhængen i min, som for mange nok er forståelig, utålmodighed og længsel efter at få resultaterne offentliggjort så hurtigst muligt med din villighed til at vente 10 år for at kunne læse medicin.
Desuden ender man nok med at blive bedt om at finde en plan B, hvis man ikke kommer igang med en uddannelse senest 3 år efter, man er færdig med sin ungdomsuddannelse …

Men OK, så fik du da også fremhævet dig selv som ønsket, I guess. :wink: Men jeg vover nu at påstå, vi alle sammen virkelig brænder for det…

Kære ventende venner

Mens I fordriver tiden til den 14. maj vil jeg anbefale et musikstykke som I måske ikke vil opsøge ellers. På den ene side kan det måske beskrive vores sindstilstand mens vi venter, på den anden side give lidt værdifuld indsigt i et menneskes sindsyge univers. Hvis I er vedholdende og modige til at høre alle 3 klip (sammenlagt en halv time), så kan det være at I også får nogle grineflip undervejs (har ofte oplevet denne effekt på lyttere). Kan kun sige at I det første klip skal man være lidt tålmodig (der kommer øvelsen vi skal være så god til i denne tid) før guldkornene udfoldes.

Håber ikke det er imod reglerne at sætte link til youtube, ellers hører jeg fra dr. Liljefred.

del 1: http://www.youtube.com/watch?v=xYWahEom8uw
del 2: http://www.youtube.com/watch?v=NkpNFQj7 … re=related
del 3: http://www.youtube.com/watch?v=TrrWX_bm … re=related

Bonus indhold: man lærer meget om en menneskelig ‘organ’ vi ellers ikke bruger på dette forum.

God fornøjelse og hav en dejlig dag! Husk at der larmer kl. 12, og husk lys i vinduerne i aften :slight_smile:

Mignon

@Mignon

[quote]
Håber ikke det er imod reglerne at sætte link til youtube[/quote]

Det skulle jeg ikke mene…

@frold:

Takker! :wink:

Så er der gået en uge siden testen og der er kun lidt mindre end en til indtil resultaterne fra MCQ kommer. Det er nu jeg er begyndt at mærke markante kriller, helt ud i fingerspidserne. :bash: Det eneste der ‘redder’ mig er massiv læsning til en alt for tidlig kemieksamen og vished om alle de andre eksamener der trænger sig på umiddelbart efter.
Hvordan har I det, mine kære medkombattanter?

Håber ikke min sidste indlæg med videolinks var en ‘eliminationsreaktion’ (nu når jeg er i det kemiske univers…). Jer vil jeg ikke så gerne slippe af med :slight_smile:

Hav det!

Mignon

Jeg synes det er ubegribeligt, at den første uge allerede er gået… men med det samme tænker jeg at næste uge komme til at gå ubeskrivelig langsomt… :shock:

Jeg arbejder jo som sygeplejerske og har “desværre” kun 2 vagter i næste uge, så jeg kan ikke engang lade mig optage af arbejde … Har derfor nu kastet mig ud i projekt “nyt-køkken” - kæresten min mener måske, at det er liiiidt dyrt “tidsfordriv”… :wink:

Årh, gid de resultater bare snart ville komme…

For mit vedkommende går tiden for hurtigt.
Aflevering af 2. semesterprojekt på idræt (100 sider), matematik A skr. og mundtlig eksamen, skr. neurofysiologi og skr. biomekanik, samt måske MMI - altsammen indenfor 3 uger. :expressionless:

@Dysp: Det må siges at være nogenlunde det samme her: mundtlig kemi B, skriftlig matematik A, skriftlig engelsk B, evt. MMI (+4 jobs, også med eksamensforpligtelser som underviser) i løbet af 2 uger, plus mundtlig mat A og mundtlig engelsk B inden 10. juni. Puha! Kunne godt tænke mig en ‘tid-elastik’ for at kunne strække den til en god lang læseferie!

pøj pøj med det hele!
M

Puha, ville ønske jeg kunne sende jer lidt mere tid fra mit skema. Det er også lidt af en slutspurt for mig lig pt., men til gengæld har jeg ikke så meget andet at bekymre mig om, andet end MCQ, de sidste karaktere og om mine kommende eksamener bliver fail eller win.

Jeg er nået til et punkt, hvor jeg ikke bider mine negle til blods længere, og jeg er så småt begyndt at acceptere, at udfaldet af MCQ for mit vedkommende måske er negativt. På trods af det ved jeg slet ikke, hvordan jeg skal få mig selv til at logge ind på optagelsessiden på dagen, da jeg på forhånd ved, at jeg måske virker kølig og distanceret udenpå, men, at min indre uro nok bedst kan beskrives som en tsunami.

Puha, har det slet ikke godt efter at have skrevet dette indlæg :oops:

@Studmed2012: kan virkelig godt forstå dig, og har det også lidt på samme måde. Selv om jeg skal terpe til eksamen, tænker jeg konstant på d. 14. maj og kan næsten ikke huske ret meget af det jeg læser, hm.
Har også været flere gange på siden og loggede på (der står der, at stadig er velkommen til MCQ, så de har ikke opdaget endnu at jeg var der) og stirrede på den. Kan heller ikke forestille mig hvad udfaldet bliver, chancerne er vel fifty-fifty (lidt heldig må man vel være - siger den fødte optimist :smiley: )

Og så må næste uges tid gå sin vej, forhåbentlig mod en lysere fremtid :angle:

åh Mignon, tak fordi du har fået mig til at indse at jeg ikke er en freak (eller den eneste)! :slight_smile: Jeg logger også ind på siden hver evig eneste dag for at se om det er noget, der har ændret sig. Selv lige efter MCQ var jeg inde og kigge bare for at se om de havde registreret mig eller ej (også selvom min fornuftige side fortæller mig, at de ikke kan nå og registrere 1600 mennesker på en dag). Jeg ville ønske, jeg var den type, der bare går ind og fyrer den af, også bare er fuldstændigt sikre på at de går videre, men jeg tror jeg har lidt dårlige nerver.

Er det først gang, du er til MCQ på uni eller er det noget du har prøvet før? Og har du nogle planer for, hvad du vil, hvis du ikke bliver optaget?